سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش و توزیع قیر کاربردی آسفالت در سراسر ایران

نظر

پخش و توزیع قیر کاربردی آسفالت در سراسر ایران : آسفالت ترکیب شن و ماسه با مواد پوششی و چسبان (قیر) و پر کننده بین شن و ماسه (فیلر) است که توسط ماشین آلات مخصوص و با میزان ترکیب مشخص مخلوط می شود. آسفالت از نظر نوع به دو نوع آسفالت گرم و آسفالت سرد طبقه بندی می شوند، در تولید آسفالت سرد مصالح شن و ماسه بدونه اینکه گرم شوند با قیر مخلوط شده و برای استفاده بارگیری می شود.

پخش و توزیع قیر کاربردی آسفالت در سراسر ایران

قیر کاربردی آسفالت ماده‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود. آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم می ‎شود. آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌ هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند. قیر که در بعضی موارد با نام آسفالت قیر نیز شناخته می‌شود، یک مخلوط روغنی ویسکوز سیاه‌رنگ است که از هیدروکربن‌ها به صورت طبیعی یا به عنوان یک باقیمانده از تقطیر نفت به دست می‌آید. قیر در دمای محیط جامد است اما با افزایش دما به حالت خمیری در می‌آید و پس از آن مایع می‌شود. معمولا به منظور تثبیت قیر، آن را همراه با گونی مورد استفاده قرار می‌دهند که به آن قیرگونی گفته می‌شود. الیاف گونی نقش مسلح کننده قیر را دارند و قیر را در محل خود تثبیت می ‌کنند.

خواص عمومی قیرها عبارتند از :

  1. غیرقابل نفوذ بودن در مقابل آب و رطوبت.
  2. مقاومت در مقابل اسیدها، بازها و نمک‌ها.
  3. قابلیت ارتجاع.
  4. چسبندگی.
  5. محلول بودن در برخی از حلال‌ها بدون از دست دادن خواص خود.
  6. عایق بودن در مقابل جریان‌های الکتریکی.
  7. امکان تشکیل لایه پایدار بر روی اجسام مختلف.
  8. داشتن رنگ ثابت.

قیر کاربردی آسفالت قیر کاربردی آسفالت, اجرای قیر آسفالت سرد

انواع قیر :

    1. قیرهای طبیعی : برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آیند. چنین قیرهایی، قیر طبیعی نامیده می‌شوند و دوام آن‌ها بیشتر از قیرهای نفتی است.
    2. قیرهای نفتی: قیرهای جامد و نیمه جامدی هستند که به‌طور مستقیم از تقطیر نفت خام و یا با انجام عملیات اضافی دیگر نظیر دمیدن هوا به دست می‌آیند. قیر نفتی سنگین‌ترین بازمانده از تقطیر نفت خام است.
    3. قیرهای قطرانی: این نوع قیر، باقی‌ مانده تقطیر قطران زغال سنگ است. سطح تازه شکسته شده آن براق است و به هنگام حرارت دادن با افت سریع گرانروی، ذوب می‌شوند و دمای ذوبشان به روش تولید آن‌ها بستگی مستقیم دارد. قیرهای قطران به دلیل تشابه ظاهری و کاربرد مشابه با قیر نفتی گاهی با یک اسم شناخته می‌شوند. چون منبع تهیه این نوع قیر با قیر نفتی متفاوت است، ترکیب شیمیائی و خواص فیزیکی متفاوتی دارد و در هنگام استفاده و عملکرد رفتاری متفاوت دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.