سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی انواع عایق صوت جاذب صدا در ساختمان

نظر

کارایی انواع عایق صوت جاذب صدا در ساختمان : آلودگی صوتی جز جداناپذیر زندگی مدرن امروزیست که علاوه بر از بین بردن آرامش و تمرکز برای انجام کارهای روزانه مشکلات جسمانی فراوانی را برای افراد به وجود می آورد. با توجه به اعلام سازمان جهانی بهداشت آلودگی صوتی خطرات بسیاری برای سلامت انسان‌ها دارد که مشکلات شنوایی (ازدست دادن قدرت شنوایی)، اختلالات روانی، بیماری های قلبی وعروقی، اختلالات خواب و نارسایی شناختی در کودکان از جمله‌ آن‌ها هستند. بنابراین استفاده از فوم عایق صدا برای جلوگیری از ورود این اصوات به خانه و محل کار امری ضروری است.

کارایی انواع عایق صوت جاذب صدا در ساختمان

جاذب صدا در واقع یکی از عناصر عایق صدا است و به دو صورت استفاده می شود:

  • جاذب صدا می تواند به عنوان بخشی از سیستم عایق صوت از بازتاب و تقویت آن جلوگیری کرده و آن را جذب کند.
  • می توان با استفاده از آن ، سقف و دیوارها را پوشاند و از بازتاب و پیچش صدا در اتاق که مخصوصا در استدیوها بسیار مهم است جلوگیری کرد.

با انجام این کار، آکوستیک اتاق را بهبود می بخشد که به آن کالیبراسیون آکوستیک می گویند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش عایق صوتی دیوار پوشش عایق صوتی دیوار, عایق بندی صوتی دیوار

انواع آکوستیک پنل‌ها :

آکوستیک پنل‌ها می‌توانند از مواد مختلف ساخته شده و طرح‌های متفاوتی داشته باشند؛ این بدان معناست که سلیقه‌تان هرچه باشد، راهی برای کاهش سر و صدا در خانه‌تان پیدا خواهید کرد.

پنل‌های نرم :

پنل‌های نرم تخته‌هایی هستند که روکش پارچه‌ای دارند. همانطور که پیش‌تر گفتیم سطوح سخت و غیرقابل نفوذ صدا را منعکس کرده و سطوح نرم مثل پارچه آن را جذب می‌کنند. بنابراین روکش پارچه‌ای باعث می‌شود که سطوح نرم افزایش یافته و جذب صدا بیشتر شود.

پنل‌های منفذ ‌دار :

  • اگر با دقت به سقف آشپزخانه نگاه کنید، منافذ کوچکی را مشاهده خواهید کرد. پنل‌های منفذ دار، دارای سطوح متخلخل و نامنظم هستند و این ویژگی منجر به تجزیه امواج صوتی می‌شود. سطوح متخلخل سر و صدا را بهتر از سطوح صاف جذب می‌کنند. برخی از پنل‌های منفذ دار ممکن است ماده عایق نرم‌تری نیز داشته باشند مانند یک پارچه سبک. این ماده عایق به‌مثابه پشتیبان عمل کرده و جذب صدا را چند برابر میکند تا از این طریق نویز کاهش یابد.

میله‌های چوبی :

چوب به‌دلیل ساختار طبیعی‌ای که دارد خاصیت جذب صدای بیشتری نسبت به اغلب مصالح ساختمانی ارائه می‌دهد. برای افزایش میزان جذب صدا از میله‌های چوبی استفاده می‌شود. از انواع دیگر پنل‌های آکوستیک می‌توان به پنل آکوستیک کرکره‌ای، پنل آکوستیک فوم شانه تخم مرغی و پنل آکوستیک فوم هرمی اشاره کرد.