سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع امولسیون های قیری و کاربردهای آنها

نظر

انواع امولسیون های قیری و کاربردهای آنها : امولسیون‌ قیری ترکیبی از قیر و آب می باشد که به کمک ماده ی امولسیون ساز ساخته می‌شود. در این ترکیب قیر در آب حل نمی شود  بلکه به صورت گلبول‌هایی ریز در آب شناور می باشد. در برخی موارد امکان دارد به همراه ماده امولسیون ساز، ماده پایدار کننده نیز استفاده گردد. رنگ امولسیون قیری قبل از مصرف، قهوه‌ای است و بعد از شکستن به رنگ سیاه قیر تبدیل می‌شود. قیر امولسیون از مدل فاز معلق به دو دسته ی آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌ گردد. قیر امولسیون معمولا از نوع امولسیون‌های روغن در آب می باشند که قیر در فاز آب پراکنده می باشد.

انواع امولسیون های قیری و کاربردهای آنها

به مخلوط دو مایع غیرقابل امتزاج که یکی از این دو مایع در دیگری پراکنده‌شده و جداناشدنی هستند امولسیون گفته می‌شود. با توجه به تعریف امولسیون، امولسیون قیر عبارت است از مخلوط قیر و آب به همراه یک عامل امولسیون کننده. عامل امولسیون کننده ماده‌ای است که از چسبیدن ذرات قیر در آب به یکدیگر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود قیر به‌طور کامل در آب پراکنده شود. همان‌ طور که گفتیم قیر به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی مانند عدم نفوذپذیری در برابر آب و چسبندگی عالی، کاربردهای متعددی دارد. در این میان، قیرهای امولسیونی می‌توانند برحسب ساختار یونی به سه دسته آنیونیک، کاتیونیک و نانیونیک تقسیم‌بندی شده و امتیازات خاصی را در اختیار شما قرار دهند.جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر پلیمری امولسیون قیر پلیمری امولسیون, کاربرد عایق های قیری

از جمله مهم‌ترین کاربردهای قیر امولسیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده زیاد در مخلوط‌های آسفالتی سرد
  • استفاده برای تعمیرات و لکه‌گیری‌های آسفالتی
  • استفاده برای اهدافی مانند غبارگیری و مالچ پاشی
  • استفاده در فوگسیل، سیل کت، تک کت، پریمکت و…
  • کاربردهای متعدد در آسفالت‌های سطحی یک لایه‌ای یا چند لایه‌ای.

قیر امولسیون مخلوطی از قیر نفتی و آب است که ذراتی غیر قابل امتزاج داشته و توسط ماده امولسیون ساز تولید می‌شود. این قیر عموما به دو روش آسیاب کلوییدی یا مخلوط سریع تولید شده و قطر دانه‌های آن بین 001/0 تا 002/0 میلی‌متر است. قیر، آب، امولسیفایر، اسید و کلسیم کلراید اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده قیر امولسیون هستند که به واسطه ویژگی‌هایی مانند چسبندگی عالی، اشتعال‌پذیری کم، سمی نبودن، سازگاری با محیط زیست و… کاربردهای صنعتی متعددی دارند. قیر امولسیون همانند انواع قیرهای دیگر می‌تواند ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی داشته باشد و قیمت آن می‌تواند تحت تأثیر فاکتورها و پارامترهای مختلفی قرار داشته باشد.