سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش اجرای عایق حرارتی پشم سنگ در لوله های تاسیسات

نظر

روش اجرای عایق حرارتی پشم سنگ در لوله های تاسیسات : قبل از شروع عایق کاری، اطمینان حاصل کنید که تمام کارهای آماده سازی بر روی لوله انجام شده باشد.  عایق پشم سنگ لوله ای بطور مستقیم بر روی لوله نصب می شود و به خوبی به لوله فیت می شود. در لوله های افقی، درزهای طولی عایق های لوله ای باید در موقعیت ساعت 6 قرار گیرند. در لوله های عمودی، درزهای طولی عایق باید در زاویه 30 درجه نسبت به هم قرار گیرند. عایق های لوله ای را با سیم گالوانیزه یا نوار فولادی محکم کنید. زمانی که ضخامت مورد نیاز برای عایق کاری از 120 میلیمتر بیشتر می شود ( و یا در دماهای بالاتر از 300 درجه سانتیگراد)، حداقل از دو لایه عایق استفاده شود. اگر عایق کاری در چند لایه صورت می گیرد، درزهای هر عایق باید بصورت نامتقابل قرار گیرد.

روش اجرای عایق حرارتی پشم سنگ در لوله های تاسیسات

یکی از نکات مهم در عایق کاری ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن، عایق کاری لوله های آب می باشد. لوله های آب گرم و آب سرد هر دو عایق کاری می شوند، عایق کاری لوله های آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت می باشد و عایق کاری لوله های آب سرد معمولا برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در زمستان است. در تاسیسات گرمایشی باید تمام انرژی تولید شده صرف گرم شدن اتاق ها و ساختمان شود و از اتلاف آن ها جلوگیری شود، و این تنها از طریق عایق کاری مناسب لوله و تاسیسات گرمایشی صورت می گیرد. در تاسیسات گرمایشی برای جلوگیری از اتلاف حرارت تمام قسمت ها از جمله لوله ها، مخازن و دیگ تاسیسات با مواد مناسب عایق کاری می شود. عایق پشم سنگ یکی از مناسب ترین عایق های حرارتی صوتی و ضد حریق می باشد که در بسیاری از کشورها برای عایق کاری استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

روش عایق کاری لوله با پشم سنگ روش عایق کاری لوله با پشم سنگ, اجرای عایق حرارتی لوله

انواع عایق پشم سنگ لوله ای :

  • عایق پیش ساخته بدون روکش
  • عایق پیش ساخته با روکش آلومینیوم مسطح
  • عایق پیش ساخته با روکش آلومینیوم ساده
  • عایق پیش ساخته بدون پرداخت

پشم سنگ لوله ای معمولا جهت عایق کاری لوله های آب گرم و سرد و بخار سیالات گرم و سرد در صنایع مختلفی مثل پتروشیمی و نفت و گاز و نیروگاه ها و و هم چنین در تاسیسات ساختمان ها کاربرد دارد و از انواع پوشش دار آن در صنایع غذایی نیر استفاده می شود . مقاومت این عایق در برابر حرارت 350 درجه سانتیگراد است .