سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی عایق معدنی پرلیت در عایق بندی حرارتی سازه ها

نظر

کارایی عایق معدنی پرلیت در عایق بندی حرارتی سازه ها : پرلیت هم از دیگر عایق ‌های معدنی به شمار می‌رود. پرلیت در واقع نوعی ابسیدین (سنگ آتشفشانی) است که به قطرهای مختلف تبدیل و عرضه می‌شود و به ‌جز عایق ‌کاری در کشاورزی هم کاربرد دارد. پرلیت عایق خوبی برای حرارت و صدا است، رطوبت را جذب نمی‌کند و در برابر آتش مقاوم است. درواقع پرلیت می‌تواند در دمای 1000 درجه هم تاب بیاورد.

کارایی عایق معدنی پرلیت در عایق بندی حرارتی سازه ها

با مخلوط پرلیت و یک ماده چسباننده مانند گچ می تواند عایق حرارتی بسیار خوبی تولید شود که برای عایق بندی مخازن و لوله‌ها تا دمای 1000 درجه سانتیگراد بسیار کاربردی است همچنین در رنگ سازی ، پلاستیک ، لاستیک و عایق بندی فضای خالی دیوارهای دو جداره کاربرد چشم گیری دارد. پرلیت همچنین در تولید صفحات پرلیتی با ترکیب مانده ای مانند گچ کاربرد دارد. این صفحات با وزن کم خود به عنوان عایق های حرارتی و صوتی خوبی استفاده می شوند. صفحاتی که برای جذب صدا هستند ، از مخلوط کردن پرلیت و ازبست پرس شده ساخته می شوند. از آنجایی که پرلیت یک عایق خارق العاده بوده و وزن سبک داشته و در مقابل آتش سوزی مقاوم می باشد و از مشخصات کنترلی خوبی برخوردار و در برابر پوسیدگی و موریانه زدگی مقاوم می باشد ، از آن به شرح زیر استفاده می شود :

  1.  عایق سبک و پر کننده
  2. سیمان پورتلند و خمیر یا پلاستر سنگ گچ
  3. عایق زیر طبقات
  4. عایق کردن سقف ها
  5. آستر شومینه
  6.  ضد حریق نمودن
  7.  بلوک ها
  8. عایق نمودن لوله ها
  9. عایق سبک و پر کننده

پرلیت به دلیل برخورداری از مختصه های یک عایق خارق العاده و وزن سبک به میزان زیادی در عایق سازی به کار می رود. در این نوع کاربرد ، پرلیت سبک و محلول به عنوان عایق سبک و پر کننده ساختمان در حفره های بلوک های سیمانی ریخته شده تا تمامی حفرات و درزها ، و محدود هایی که ملات به آنها زده شده است را بپوشاند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق معدنی پرلیت عایق معدنی پرلیت, عایق حرارتی سطوح ساختمان

پرلیت منبسط شده فاقد هرگونه مواد آلی، بو،استریل، غیر محلول در آب، عایق صوت و حرارت، پایدار در برابر مواد شیمیایی،مقاومت بالا در برابر آتش(نسوز)، تخلخل بالا و دارای سطح خارجی زیاد می باشد.
پس از فرآیند تولید، پرلیت منبسط شده وارد سیکلون‌هایی شده و در آن‌جا خنک و همچنین دانه ‌بندی می‌گردد. گرد و خاک محصولات تولیدی در انتهای خط تولید گرفته می ‌شود. این ماده به دلیل ارزان قیمت بودن و سبک وزن بودن در مصارف ساختمانی بسیار پرکاربرد می باشد. معمولاً به عنوان عایق و با محصولاتی مانند گچ سبک ، کاشی سقفی ، یا سنگ تراشی مخلوط می شود.