سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کاربرد عایق امولسیونی پایه قیری

نظر

انواع کاربرد عایق امولسیونی پایه قیری : تشکیل ترک در سازه های بتنی به لحاظ از دست دادن آب اختلاط در حالت خمیری، یکی از معضلات موجود برای کارفرمایان و مجریان محترم سازه های بتنی است. وقتی بتن در حالت خمیری ، آب از دست می دهد و یا آب اختلاط توسط مقاطع پیرامون جذب می گردد ، پدیده جمع شدگی و اُفت حجمی در بتن اتفاق می افتد که در انتها منجر به ایجاد ترک های سطحی و یا عمقی در بتن خواهد شد. ترک ها بهترین و ساده ترین راه نفوذ یون ها و مواد مخرب به داخل بتن و ایجاد خوردگی بر روی شبکه میلگردی می باشند . 

انواع کاربرد عایق امولسیونی پایه قیری

نفوذ یون ها و عوامل محیطی مخرب ، در سازه های بتنی مدفون و یا نیمه مدفون در خاک مانند فونداسیون ها، شدیدتر است که عوارض جبران ناپذیری را برای سازه به وجود خواهد آورد. برای جلوگیری از نفوذ یون های مخرب خاک به بتن و همچنین جلوگیری از کم شدن آب نیاز به ایجاد یک پوشش مناسب برای سطوح بتنی که بصورت مدفون و یا نیمه مدفون در خاک قرار گرفته اند و یا در معرض گرد و خاک هستند ، وجود دارد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد قیر امولسیون کاربرد قیر امولسیون, عایق های امولسیونی

این عایق می‌تواند در موارد زیر کاربرد داشته باشد:

  • پوشش فونداسیون‌ها و سطوحی که با خاک یا املاح مخرب بتن در تماس باشند.
  • پوشش سطوح داخلی مخازن آب، استخرها و لوله‌های آب.
  • عایق‌کاری سقف‌ها، زیرزمین‌ها و تونل‌ها.
  • محافظت از سطوح بتنی و فلزی در برابر خوردگی و تخریب.
  • لایه پایه برای سیستم‌های عایق‌سازی دیگر مانند رنگ‌های آب‌بند استخر و چسب بتن آب‌بندی.

عایق امولسیونی قیری یک نوع عایق است که از ترکیب قیر و امولسیون آب قیر تشکیل شده است. قیر یک ماده قابل حل در مواد نفتی است که از فرآوری نفت به دست می‌آید. امولسیون آب قیر همانند امولسیون آبی است که قیر در آن به وسیله یک عامل امولسیفای کننده با آب مخلوط می‌شود تا یک محلول همگن ایجاد شود. عایق امولسیونی قیری به عنوان یک عایق سطحی استفاده می‌شود و بر روی سطوح مختلف مانند سقف‌ها، دیوارها، پشت بام‌ها، سطوح بتنی و فلزی قرار می‌گیرد. این عایق برای محافظت از سطوح در برابر رطوبت، آب، نفوذ آب و خرابی‌های ناشی از آب استفاده می‌شود. عایق امولسیونی قیری به دلیل ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن، انعطاف‌پذیری، مقاومت شیمیایی و قابلیت آبدوستی، جزء عایق‌های محبوب برای استفاده در ساختمان‌ها و سطوح مختلف می‌باشد. همچنین، نصب و استفاده از عایق امولسیونی قیری نسبت به برخی از روش‌های دیگر آب بندی، آسانتر و اقتصادی‌تر است.