سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای نصب ایزوگام پشت بام در ساختمان

نظر

مزایای نصب ایزوگام پشت بام در ساختمان : ایزوگام پشت بام جزو مصالحی است که حتماً باید در این بخش استفاده شود. علت آن نیز بطور مختصر در بخش‌ قبل توضیح داده شد. پشت بام محلی برای عبور آب ناشی از باران، پسمانده آب کولر، تانکر و … است. همچنین در فصل زمستان و در هنگام بارش برف، ممکن است این برف‌ها بر روی پشت بام ساکن بمانند. با توجه به نیروی گرانش زمین آبی که روی پشت بام جمع می‌ شود، به سمت پایین حرکت می‌کند. از همین رو این رطوبت در سقف و دیوارها نفوذ کرده و سبب ایجاد نم و کپک در آن‌ها خواهد شد.

مزایای نصب ایزوگام پشت بام در ساختمان

این نم و کپک با زرد شدن سقف خانه خود را نشان می‌دهند. با توجه به این توضیحات اولین و مهم‌ترین مزیت ایزوگام این است که از نفوذ نم و رطوبت در مصالح جلوگیری می‌کند. این عایق کاربرد دیگری به عنوان عایق حرارتی نیز دارد و می‌تواند از هدر رفت انرژی در فصول مختلف سال جلوگیری کند. همچنین می‌توان آن را نوعی عایق صوتی نیز دانست. اگر ایزوگام کاری پشت بام را در دمای پایین انجام دهید ممکن است با مشکل مواجه مواجه شده و عایق شما نچسبد. پس توصیه‌ی ما به شما این است که ایزوگام کاری را در روزهای خشک و با هوای نسبتا گرم انجام دهید. بدترین زمان برای انجام این کار، روزهای بارانی و برفی است. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که ایزوگام به نگهداری مناسب نیاز دارد و باید مراقب باشید که سطح آن دچار روزنه و سوراخ نشود تا از عمر آن کاسته نشود. اصولا ساختمان‌ها را نباید بدون عایق‌کاری (یا عایق سالم) رها کرد، چون منجر به رشد و گسترش کپک، پوسیدگی، ضعیف شدن و حتی فرو ریختن سازه می‌شود. نم و رطوبت تنها زیباییِ ساختمان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه به راحتی می‌تواند به بافت چوب، گچ، اسکلت فلزی و ... آسیب بزند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مزیت ایزوگام سطوح مزیت ایزوگام سطوح، انواع عایق ایزوگام

در مورد منازل مسکونی، زیرزمین، حمام، بالکن، پشت بام، آشپزخانه و فوندانسیون از نقاطی هستند که در معرض رطوبت قرار دارند و حتما باید توسط ایزوگام کار در کرج آب‌بندی شوند. با ایزوگام کردن پشت بام جلوی نفوذ آب به سقف و خرابی آن گرفته می‌شود؛ در حمام و سرویس بهداشتی هم ضمن سد کردن راه رطوبت، از لق شدن کاشی‌ها یا ترک خوردن آنها جلوگیری می‌کند؛ با عایق‌کاری پی یا فونداسیون هم از آن در برابر رطوبت موجود در خاک و زمین محافظت می‌شود تا آب وارد سازه نشود. به همین ترتیب، ایزوگام‌کاریِ دیگر نقاط سازه هم مستقیما به افزایش عمر آن و جلوگیری از خسارات کمک می‌کند.