سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزیت های شاتکریت تر محافظتی سازه های بتنی

نظر

مزیت‌ های شاتکریت تر محافظتی سازه های بتنی : شاتکریت در حال حاضر نقش پر رنگی را در پروژه های عمرانی ایفا می‌کند. یکی از اصلی ترین نقش های آن در پروژه های عمرانی، به وجود آوردن یک لایه مستحکم از بتن است. ملات های پاششی از بیست سال گذشته تا امروز روشی بسیار بهینه برای محافظت و نگهداری از مکان ها و نقاطی است که پاینتر از سطح زمین حفاری می شوند  یا به اصطلاح در نقاط زیر زمینی کاربرد فراوان دارد. به این صورت که در این شرایط بستر جدید سنگ که درنتیجه عملیات کاوش درمجاورت هوازدگی قرار گرفته است سطح مناسبی برای پذیرش ملات بتن پاششی می باشد. شاتکریت در چنین مواقعی کاربرد فراوانی دارد. بتن پاششی به سرعت بر روی سطح سنگ پاشیده می شود و از واکنش های هوازدگی ممانعت می کند.

مزیت‌ های شاتکریت تر محافظتی سازه های بتنی

شاتکریت را می توان با استفاده از روش توری های فلزی همانند بتن مسلح نمود که در این حالت باعث بالا رفتن توان پایداری کششی و انعطاف پذیری بهتری می شود. البته به کاربردن این توری ها نیز دارای نقاط ضعفی از قبیل سخت بودن اتصال این توری ها در سطوحی با زمین های ضعیف، مقرون به صرفه نبودن ار لحاط زمان و هزینه و … هستند. در این فرآیند بتن پاشی، بتن آماده وارد پمپ شاتکریت می‌شود و سپس از لوله‌های پلاستیکی عبور کرده و به سطح مورد نظر پاشیده خواهد شد. این نوع شاتکریت امکان اجرایی لایه‌هایی با ضخامت بیشتر را فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که اجرای شاتکریت دیوار با ضخامت 50 سانتی‌متر و اجرای شاتکریت سقف با ضخامت 20 سانتی‌متر امکان‌پذیر است. شاتکریت تر معمولاً در پروژه‌های عظیم و مکان‌هایی که مقاومت فشاری بالا اهمیت دارد به کار می‌رود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مخلوط تر شاتکریت مخلوط تر شاتکریت, بتنی ریزی در تونل ها

از مهم‌ترین مزیت‌های شاتکریت تر می‌توان به مواردی همچون دقت بالا در زمان اختلاط به دلیل مکانیزه بودن، سرعت اجرای بیشتر نسبت به فرایند خشک، تولید گردوغبار کمتر، پرتی کمتر در حین اجرا، امکان اجرای سازه‌هایی با شکل منحنی یا غیرمنظم، افزایش ضخامت لوله‌های بتنی در محیط‌ های خورنده، چسبندگی بهتر به میلگرد، آب‌بندی مناسب و … اشاره کرد.این نوع شاتکریت در کنار مزیت‌های متعدد می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل هزینه بالای دستگاه و نیروهای انسانی، مقاومت اولیه نسبتاً پایین، محدود بودن فاصله از محل اختلاط تا محل اجرا، کوتاه بودن زمان سخت شدن شاتکریت و محدود شدن زمان اجرای پروژه و … هستند. دستگاه شاتکریت تر برای پروژه هایی که مقاومت فشاری بتن بالا است، جهت روکش نمودن پایه های پل استفاده می شود و توانایی شاتکریت دیوارهای بتنی تا ضخامت 50 سانتیمتر و سقف های بتنی تا ضخامت 20 سانتیمتر را دارد. در این روش بتن آماده همراه با مواد افزودنی مورد نیاز به دستگاه ملات پاش منتقل می شود. دستگاه شاتکریت به کمک فشار هوای کمپرسور، ملات را از طریق شیلنگ منتقل می کند. اپراتور با کنترل نازل، عملیات شاتکریت را انجام می دهد.