سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احداث و عایق بندی لوله گاز و مخزن نگهداری سوخت

نظر

احداث و عایق بندی لوله گاز و مخزن نگهداری سوخت : لوله های گاز از جمله تجهیزات حساس و مهم در صنعت و ساختمان هستند که نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. یکی از روش های موثر برای حفاظت از لوله های گاز، عایق کاری آن ها با استفاده از نانو مواد است. نانو مواد به موادی گفته می شوند که اندازه ذرات آن ها در مقیاس نانومتر (یک میلیونیم متر) باشد. این مواد دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی هستند که می توانند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

احداث و عایق بندی لوله گاز و مخزن نگهداری سوخت

کاربرد مخازن در صنعت نفت و پتروشیمی اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل، نگهداری از آنها مسئله ای مهم و حیاتی می باشد. با توجه به اینکه مخازن گازوئیل به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی قرار دارند، در صورت خوردگی، زنگ زدگی یا پوسیدگی مشکلات زیادی ایجاد خواهند کرد. از این رو برای جلوگیری از فرسودگی آنها، باید به نوع رنگ مخازن گازوئیل دقت زیادی داشته باشید. عایق کاری مخازن ذخیره یکی از عملیات هایی است که انجام آن دارای مزیت هایی است که در طول عمر مخزن تاثیر گذار خواهد بود.

  • بالا رفتن طول عمر مخزن با کاهش میزان خوردگی پس از عایق کاری
  • جلوگیری از هدر رفت دما و کاهش هزینه های ناشی از هدر رفت دمای سیال
  • کنترل دمای سیال باعث حفاظت در مخازن ذخیره سوخت می گردد

باتوجه به نوع سیال و مخزن ،‌شرایط نگهداری مخزن نوع عایق مشخص می گردد. معمولا از قیر و گونی جهت عایق کاری و پوشش بروی مخازن ذخیره سوخت استفاده می‌شود. تعداد لایه‌های قیر و گونی باتوجه به شرایط مخزن و برسی هزینه‌های عایق کاری مشخص می گردد. همچنین از پشم سنگ یا مواد دیگری هم می توان برای عایق کاری مخزن مورد نظر استفاده کرد. هدف از عایق کاری می تواند معیار مناسبی برای انتخاب نوع عایق باشد. برای مثال برای عایق کاری جهت آب بندی یا جلوگیری از خوردگی در سیال‌های اسیدی می‌توان از فایبرگلاس استفاده کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری مخازن صنعتی عایق کاری مخازن صنعتی, انواع پوشش مخازن

عایق کاری لوله‌ های گاز و مخازن ذخیره گاز یکی از مهمترین عوامل برای کاهش اتلاف انرژی و افزایش ایمنی در سیستم گاز رسانی است. با انجام عایق کاری لوله های گاز، می توان به بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها، حفظ منابع انرژی و محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان دست یافت. عایق کاری لوله ی گاز بسته به نوع لوله کشی، روکار، توکار یا دفنی، با روش ها و مواد مختلفی انجام می شود که باید با توجه به شرایط و استانداردهای مربوطه انتخاب شوند. همچنین، استفاده از نانو مواد به عنوان مواد عایق کاری جدید و پیشرفته، می تواند مزایای بیشتری را به ارمغان آورد. اما این روش نیز نیاز به دقت، مهارت و هزینه بالایی دارد. بنابراین، باید با توجه به نیازها و امکانات، روش مناسب عایق کاری لوله‌های گاز را انتخاب و اجرا کرد.