سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع امولسیون قیری و کاربرد های آن در صنایع

نظر

انواع امولسیون قیری و کاربرد های آن در صنایع : امولسیون قیری عبارتست از پراکندن مولکولهای قیر با قطر متوسط 0.1 تا 10 میکرون در فاز آبی، این یک سوسپانسیون روغن در آب که قیر به عنوان فاز روغنی ( با درصد 52 تا 68 درصد) در فاز آبی (با درصد 43 تا 32 درصد ) معلق می شود. امولسیون قیری مخلوطی دو فازی مرکب از قیر و آب است که به کمک ماده امولسیون ساز ساخته می شود. در این مخلوط، قیر در آب نشده بلکه به صورت گلبول هایی بسیار ریز در آب شناور است. در بعضی موارد ممکن است همراه با ماده امولسیون ساز، ماده پایدار کننده نیزاستفاده گردد. رنگ امولسیون قیری قبل از مصرف قهوه ای است و بعد از شکستن و تبخیر آب به رنگ سیاه قیر تبدیل می شود.

انواع امولسیون قیری و کاربرد های آن در صنایع

امولسیون قیر یا قیرابه یک سیستم دوفازی شامل قیر، آب و یک یا چند افزودنی برای کمک به تشکیل و پایداری و اصلاح خواص امولسیون است. قیر به صورت ذرات گسسته در سراسر فاز آب با قطر  1/0 تا 50  میکرومتر به وسیله بار الکترواستاتیک پخش و این بار به وسیله امولسیفایر پایدار شده است. قیر امولسیونی به چهار گروه تقسیم می شود؛ که دو گروه اول تاکنون بیشترین استفاده را داشته اند:

1-    قیر امولسیونی کاتیونی

2-    قیر امولسیونی آنیونی

3-    قیر امولسیونی غیر یونی

4-    قیر امولسیونی تثبیت شده با رس ( Clay Stabilized Emulsions  ).

اصطلاحات کاتیونی و آنیونی از بار الکتریکی ذرات قیر گرفته شده است. این سیستم شناسایی از یک قانون اساسی الکتریسیته (دفع بارهای هم نام، جهب بارهای ناهمنام) مشتق شده است. اگر یک پتانسیل الکتریکی بین دو الکترود غوطه ور در یک امولسیون حاوی ذرات قیر با بار منفی به کاربرده بشود این ذرات به سمت آند مهاجرت می کنند. در چنین حالتی امولسیون را آنیونی می گویند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر امولسیونی قیر امولسیونی, انواع عایق امولسیونی

برای تولید امولسیون فاز قیری و فاز آبی از آسیاب کلوئیدی عبور کرده وذرات قیر در اندازه کمتر از 10 میکرون در فاز پیوسته آبی معلق می شود اینترنتی توسط ماده امولسیون ساز یا امولسیفایر پایدار می شود. با ایجاد محیط قطبی  مانع از چسبیدن ذرات قیر به یکدیگر و جدا شدن فاز قیریاز فاز آبی می‌شود. امولسیفایر یک ماده فعال سطحی است که ذرات قیر را در حالت معلق درون آب حفظ کرده و زمان شکست امولسیون را نیز کنترل کند.  قیر‌های امولسیونی عموماحاوی مقدار 0.1 تا 2 درصد امولسیفایر هستند و ویژگی های آنها تا حد زیادی به فرمول شیمیایی امولسیفایر بستگی دارد. امولسیون ها از نظر سرعت شکست به  انواع تند شکن کند شکن دیر شکن و سریع شکن وازنظر  بار الکتریکی و انواع کاتیونی و آنیونی و غیر یونی طبقه‌بندی می‌شود که هر یک با امولسیفایرهای مختلف تولید می شود. سرعت شکست امولسیون با افزایش مقدار ماده امولسیفایر مصرفی در تولید آن کاهش می یابد.