سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تولید قیرهای طبیعی گیلسونایت جهت عایق

نظر

روش تولید قیرهای طبیعی گیلسونایت جهت عایق : قیر معمولاً از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. چنین قیری قیر نفتی یا قیر تقطیری نامیده می‌ شود. قیر نفتی محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر است. در مرحله نخست تقطیر، مواد سبک مانند بنزین و پروپان از نفت خام جدا می‌شوند. این فرآیند در فشاری نزدیک به یک اتمسفر (واحد) انجام می‌شود. در مرحله دوم نیز ترکیبات سنگین مانند گازوئیل و نفت سفید خارج می‌شوند. این فرآیند در فشاری نزدیک به خلاء صورت می‌ پذیرد. در نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی می‌ماند که در ماده سیال گریس‌ مانندی به نام مالتن غوطه‌ور است.

روش تولید قیرهای طبیعی گیلسونایت جهت عایق

گیلسونایت نوعی سنگ آسفالتایت و گونه‌ای از قیر هیدروکربن‌ دار جامد است که به طور طبیعی شکل می‌گیرد. این محصول یک رزین هیدروکربن طبیعی با خواص فراوان است که در آسفالت و حتی جوهر و رنگ پرینت استفاده می‌شود و در بیش از 160 محصول از انواع سیمان حفاری گرفته تا محصولات شیمیایی، افزودنی‌ های ماسه ریخته‌گری و طیف وسیعی از محصولات شیمیایی به شکل‌های مختلف کاربرد دارد. گیلسونایت طبیعی معمولا به عنوان آسفالت طبیعی در مقایسه با آسفالت نفت سنگین قرار می‎‌گیرد که به آن آسفالتایت، یونیتایت و آسفالتوم هم گفته می‌شود. قیر طبیعی ایمن و غیر سمی است. این محصول، سنگ رزینی ساخته شده از ترکیب هیدروکربنهای متعدد است. این ترکیب طبیعی متمایز، سرشار از نیتروژن و بتاکاروتن بوده و به عنوان افرودنی کارآمد، همه کاره و مقرون به صرفه، کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد. Gilsonite هنگام حفاری معمولا در رگه‌های تقریبا صاف و عمودی در گستره‌ای به طول 100 کیلومتر و 50 کیلومتر عرض یافت می‌شود. کلوخه در معادن گیلسونایت ایران، به صورت دستی در شفت‌های زیرزمینی با استفاده از چکش‎‌های پتوماتیک استخراج می‌شود. این محصول با توجه به سایز و دانه بندی طبقه‌بندی می‌شود، سپس آن را خشک و با توجه به مشخصات درخواستی مشتری اندازه‌بندی می‌کنند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

استفاده از گیلسونایت استفاده از گیلسونایت, قیرهای طبیعی گیلسونایت

گیلسونایت به دلیل داشتن مواد هیدروکربنی پلیمری، یک اصلاح کننده مناسب برای قیرهای پالایشگاهی مخصوص آسفالت و ایزوگام محسوب میشود. همچنین گیلسونایت باعث کاهش درجه نفوذ، افزایش ویسکوزیته، افزایش نقطه نرمی و افزایش مقاوت گرمایی قیرهای پالایشگاهی می شود. گیلسونایت به عنوان یک عامل برای افزایش کارایی و بازدهی، در مخلوط آسفالت به کار می رود. گیلسونایت یا قیر طبیعی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مواد طبیعی و معدنی شناخته می‌شود که بیش از 150 کاربرد مختلف دارد و می‌تواند در صنایع مختلفی استفاده شود. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات قیر طبیعی می‌توان به آب‌گریزی عالی، دمای ذوب پایین، وزن مولکولی بالا، سازگاری بالا با مواد نفتی و … اشاره کرد.