سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های اجرای عایق های قیری امولسیونی در سطوح

نظر

روش های اجرای عایق های قیری امولسیونی در سطوح : ایجاد ترک در سازه های بتنی به لحاظ از دست دادن آب اختلاط در حالت خمیری، یکی از معضلات موجود برای کارفرمایان و مجریان محترم سازه های بتنی می باشد. وقتی بتن در حالت خمیری ، آب از دست می دهد و یا آب اختلاط توسط مقاطع پیرامون جذب می شود ، پدیده جمع شدگی و اُفت حجمی در بتن اتفاق می افتد که در نهایت منجر به ایجاد ترک های سطحی و یا عمقی در بتن خواهد شد. ترک ها بهترین و ساده ترین راه نفوذ یون ها و مواد مخرب به داخل بتن و ایجاد خوردگی بر روی شبکه میلگردی می باشند . نفوذ یون ها و عوامل محیطی مخرب ، در سازه های بتنی مدفون و یا نیمه مدفون در خاک مانند فونداسیون ها، شدیدتر است و عوارض جبران ناپذیری را برای سازه ایجاد خواهد نمود .

روش های اجرای عایق های قیری امولسیونی در سطوح

برای جلوگیری از نفوذ یون های مخرب خاک به بتن و همچنین ممانعت از کم شدن آب نیاز به ایجاد یک پوشش مناسب برای سطوح بتنی که بصورت مدفون و یا نیمه مدفون در خاک قرار گرفته اند و یا در معرض گرد و خاک هستند ، وجود دارد . عایق امولسیونی قیری، گزینه ای مناسب برای محافظت از بتن های مدفون و نیمه مدفون در برابر نفوذ یون های مخرب خاک می باشد. عایق امولسیونی ، مایع غلیظی به صورت امولسیون بر پایه قیر و افزودنی های اصلاح کننده است که میتوان آن را به صورت خالص یا رقیق شده با آب روی سطوح اعمال نمود . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربردهای عایق رطوبتی امولسیونی :

موارد کاربرد عایق رطوبتی امولسیونی چیست؟

  • قابلیت استفاده بر روی فونداسیون های مدفون و نیمه مدفون در خاک
  • اجرا روی سطوح فلزی برای جلوگیری از نفود عوامل مخرب شیمیایی
  • امکان اجرا به عنوان جایگزین ایزوگام با قرارگیری مش فایبرگلاس ما بین لایه های اجرا
  • مناسب برای عایق کاری دیوارهای حائل در مجاورت خاک
  • قابلیت عایقکاری و آب بندی زیر زمین ها
  • مناسب برای اجرا روی سطوح تونل ها، جهت محافظت در برابر
  • عوامل مخرب شیمیایی
  • مناسب برای اجرا روی کانال های انتقال آب
  • مناسب برای محافظت از کلیه سطوحی که در مجاورت خاک هستند.
عایق قیر امولسیون عایق قیر امولسیون, پوشش قیری در کرج

سطوح زیر کار برای اجرای عایق امولسیونی باید عاری از هر گونه گرد و خاک ، آلودگی و چربی و ... باشد. در صورت آلوده بودن، سطح مورد نظر برای اجرا عایق امولسیونی ، توسط فشار شدید آب ( واتر جت ) و یا سند بلاست سطح را کاملاً تمیز نمایید. یک واحد از عایق امولسیونی را با یک واحد آب توسط همزن برقی ( دریل + پره ) کاملا ترکیب نمایید و به عنوان پرایمر روی سطح اجرا نمایید تا چسبندگی پوشش امولسیونی به سطح زیر کار افزایش یابد . پرایمر اجرا شده روی سطح باید به اندازه ای خشک شود که دست به آن نچسبد. پس از خشک شدن پرایمر ، یک لایه عایق امولسیونی خالص را با قلم مو یا غلتک روی سطح اجرا نمایید . اجرای لایه دوم باید پس از گیرش اولیه لایه اول ( حدود 2 تا 3 ساعت پس از اجرا ) و زمانی که هنوز دست به سطح می چسبد اجرا شود. پیشنهاد می شود برای افزایش کیفیت عایق و همچنین مسلح شدن آن ، یک لایه مش فایبر گلاس بین دو لایه اجرایی پوشش امولسیونی قرار گیرد . بدین منظور قبل از اجرای لایه دوم ، مش را روی سطح قرار داده و لایه دوم را اجرا نمایید.