سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اجرای آب بندی چاله آسانسور ساختمان

نظر

نحوه اجرای آب بندی چاله آسانسور ساختمان : با افزایش جمعیت شهرها آپارتمان نشینی به‌شدت در حال همه‌گیر شدنه و داشتن آسانسور برای یک سازه ساختمانی مرتفع از الزامات اون ساختمون به‌حساب میاد. آسانسور وسیله‌ی حساسیه و به خاطر جابه‌جایی سرنشینان خودش در ارتفاع، باید خیلی از موارد امنیتی رو تو ساختنش در نظر گرفت، برای همینه که استانداردسازی این سازه حائز اهمیته. یکی از المان‌های استانداردسازی که حتماً باید رعایت بشه تا به اون آسانسور بشه گفت، آسانسور استاندارد، آب‌بندی اصولی چاله آسانسوره. همین‌طور که می‌دونید بخشی از تأسیسات برقی آسانسور در داخل چاله آسانسور قرار داره و خب وجود برق و آب در کنار هم میتونه خطرناک باشه.

نحوه اجرای آب بندی چاله آسانسور ساختمان

در این روش از بتن‌ هایی با خاصیت عایقی به‌جای ورقه‌های عایق استفاده می‌شود. همچنین واتر استاپها نیز برای آب‌بندی چاله‌ها در این روش نیز مورداستفاده هستند. اگر بتوان در این روش اختلاط کامل میان مصالح را به‌درستی رعایت نمود، این روش نتیجه بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت. این بتن‌های عایق در مقابل رطوبت را می‌توان از افزودن موادی خاص مانند افزودنی ژل میکروسیلیس، مایع آب‌بند کننده بتن، کریستال شونده، رزین‌های آکریلیکی آب‌بند، پودر آب‌بند کننده و غیره، به بتن درست کرد. یا می‌توان از واتر استاپ‌ها یا آب‌بند کننده‌های فیزیکی موجود در بازار استفاده کرد. هرکدام از این افزودنی‌ها مشخصات به خصوصی دارند و باید با توجه به پروژه اقدام به انتخاب آن‌ها کنید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی چاله آسانسور آب بندی چاله آسانسور, انواع عایق رطوبتی

نکات مهم در آب بندی چاله آسانسور :

  1. اگر چاله آسانسور طبقه منفی ساختمان دچار نفوذ و جمع شدن آب شده است، ابتدا آب را تخلیه کنید.
  2. درصورتی که سطح را قبلا ایزوگام کرده اید، ایزوگام را بردارید.
  3. لایه های سستی که بر روی بتن قرار دارد بردارید تا به سطح بتن برسید.
  4. نخاله های که درون چاله های آسانسور جمع آوری شده را تخلیه کنید.
  5. عایق رطوبتی کریستالی را با مقداری آب ترکیب کنید و 2 تا 3 دقیقه هم بزنید.
  6. بعد از آن که ماده آب بندی به غلظت مناسب رسید به وسیله یک کاردک عایق را بر روی بتن بکشید و آب بندی چاله آسانسور را به اتمام برسانید.

واتر استاپ‌ها نیز به‌نوعی آب‌بند کننده‌های فیزیکی به شمار می‌روند. به‌طورکلی سه نوع واتراستاپ نیز وجود دارد که عبارت‌اند از: واتراستاپ بنتونیتی، واتراستاپ هیدروفیلی و واتراستاپ pvc. گروهی از موادی که برای این امر مورداستفاده قرار می‌گیرند، پوزولان‌هایی مشابه سیلیس و میکروسیلیس است. این مواد به دلیل اینکه قابلیت بالا بردن چسبندگی و تراکم دانه‌های شن و ماسه را داند می‌توانند به‌راحتی با پوشاندن تخلخل موجود در مصالح به‌راحتی جلوی نفوذ آب را به داخل چاله آسانسور بگیرند.