سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای انواع آسفالت های حفاظتی جهت روسازی

نظر

اجرای انواع آسفالت های حفاظتی جهت روسازی : آسفالت‌های حفاظتی‌ نوعی از رویه‌سازی آسفالتی است که برای سطح راه‌های شنی یا آسفالتی از آنها استفاده می شود . ضخامت این نوع رویه‌سازی، حداکثر 255 میلیمتر است و که جزء سازه باربر روسازی راه محسوب نمی‌شود و عملکرد ساز‌ه‌ای ندارد. در آسفالت‌های حفاظتی از قیرهای محلول، قیرآبه‌ها یا قیرهای خالص با کندروانی کم استفاده می‌شود. بتن آسفالتی گرم مخلوطی است از سنگدانه های شکسته و دانه بندی شده و فیلر که در کارخانه آسفالت حرارت داده می شود و با قیر گرم در درجه حرارت های معین مخلوط و به همان صورت گرم برای مصرف در راه پخش و کوبیده می ‌شود . دوام زیاد تولید یکنواخت کنترل درجه حرارت و رطوبت مصالح و آماده شدن سریع برای عبور ترافیک از مزایای بتن آسفالتی گرم است که بدون هیچ گونه محدودیتی در راه ها مورد مصرف قرار می گیرد انواع بتن آسفالتی گرم مصرفی در لایه های روسازی راه به شرح زیر است.

اجرای انواع آسفالت های حفاظتی جهت روسازی

در آسفالت حفاظتی قیر را در راه های شنی،بتنی و سپس خیلی سریع سنگدانه بر روی آن پخش می شود و یا این که قیر پاشی بدون سنگدانه انجام می شود و یا می توان از ترکیب آسفالت های از پیش ساخته از نوع میکروسرفیسینگ و یا اسلاری سیل (دوغاب قیری) استفاده کرد. در آسفالت های حفاظتی از قیرآبه ها یا قیرهای خالص با روانی کم استفاده میشود. آسفالت‌های حفاظتی برای غیرقابل نفوذ کردن بستر راه، افزایش مقاومت سایشی و لغزشی آن و نیز بهسازی موقت رویه‌های موجود آسفالتی و بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رویه سازی به علت سرعت و سهولت اجرا و نیاز محدود به ماشین آلات و تجهیزات آسفالتی، در مقایسه با آسفالت گرم، بسیار مقرون به صرفه است. آسفالت حفاظتی به علت استفاده کم از ماشین آلات و تجهیزات و به علت سهولت اجرا مقرون به صرفه تر از آسفالت گرم می باشد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آسفالت حفاظتی آسفالت حفاظتی, کاربرد انواع آسفالت

انواع آسفالت‌های حفاظتی :

آسفالت‌های حفاظتی هر کدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سه نوع تقسیم بندی می شوند.

  •  سطحی یک یا چند لایه‌ای
  • سیلکت‌ها یا اندودهای آب بند
  • غبارنشانی  و روغ نپاشی راه (برای جلوگیری از گرد و غبار و تثبیت راه‌های خاکی).

آسفالت حفاظتی برای غیر قابل نفوذ کردن بستر راه، افزایش مقاومت سایشی و لغزشی آن و نیز بهسازی موقـت رویـه هـای موجود آسفالتی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. آسفالت های حفاظتی به علت سرعت و سهولت اجرا و نیاز محدود بـه ماشـین آلات و تجهیزات آسفالتی، در مقایسه با آسفالت گرم، بسیار مقرون به صرفه است.