سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد آسفالتهای سرد در ساخت راهها

نظر

آسفالت سرد یکی از انواع آسفالت است که در جاده‌سازی و راهسازی کاربرد دارد. این آسفالت ترکیبی از سنگ و قیر مخلوط است. آسفالت سرد بر خلاف آسفالت معمولی، در دمای محیط ترکیب و پخش می‌شود. اجرای آسفالت سرد می‌تواند در دمای محیط یه شرطی که بسیار سرد نباشد به انجام برسد. معمولا در دماهای بیشتر از 10 درجه سانتی‌گراد این گزینه قابل اجرا می‌باشد. لکه‌گیری خرابی‌های روسازی یکی از مهمترین عملیات نگهداری راه‌ها است. بطور کلی، استفاده از مخلوط آسفالتی گرم با کیفیت بالا، اگر چه هزینه بیشتری در بردارد، اما مناسبتر است، اما از آنجاییکه در بسیاری مناطق، امکان تولید و اجرای آسفالت گرم در سرتاسر سال وجود ندارد، عملیات لکه‌گیری را می‌توان با استفاده از مخلوط‌های سرد دپو شده انجام داد.

کاربرد آسفالت‌های سرد در ساخت راه‌ها

آسفالت سرد در تمامی لایه‌های روسازی کاربرد دارد، مشروط بر آن که تمام ضوابط و معیارهای طراحی و محدودیت‌های ترافیکی مسیر برای آن رعایت شود. این نوع آسفالت در قشرهای رویه، آستر و اساس قیری برای ترافیک سبک و متوسط و در قشر اساس قیری برای ترافیک سنگین و خیلی سنگین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آسفالت سرد در لایه رویه در شرایط ترافیک سبک و متوسط صورت می‌گیرد و اجرای آن برای شرایط ترافیک سنگین، بعنوان لایه اساس امکانپذیر است. در صورت تبدیل وضعیت ترافیک از حالت سبک و متوسط به سنگین برای مسیری که از این نوع آسفالت بعنوان لایه رویه در آن استفاده شده، می‌بایست از آسفالت گرم بعنوان روکش برای جلوگیری از بروز خرابی استفاده نمود.

انواع آسفالت سرد :

  • تولید آسفالت سرد در کارخانه
  • تولید آسفالت سرد در محل با ترکیب سنگ و قیر

تولید آسفالت سرد در کارخانه این مزیت را دارد که دقت لازم در ترکیب و انتخاب مواد اولیه به انجام می‌رسد و مشکلات مربوط به ترکیب نادرست یا با دقت کم به وجود نمی‌آید. با این حال اگر مسافت کارخانه تا محل اجرای آسفالت زیاد باشد، ممکن است ترکیب مواد آسفالت سرد در محل گزینه‌ی مناسب‌تری باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

اسفالت سرد اسفالت سرد, انواع آسفالت در کرج

بطور کلی آسفالت‌های سرد در تعمیرات موضعی نظیر لکه‌گیری‌ها، پرکردن چاله‌ها، پرکردن ترک‌ها و … به کار گرفته می‌شوند. بطور کلی دو نوع مخلوط آسفالت سرد برای عملیات لکه‌گیری و تعمیرات روسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. که عبارتند از مخلوط آسفالت سرد با مصرف فوری و مخلوط آسفالت سرد با مصرف غیر فوری. مخلوط‌های آسفالت‌های سرد با مصرف غیر فوری را می‌توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، تولید و برای استفاده بعدی (در طول ماه‌های سرد سال)، در مناطق دور دست ذخیره نمود. این مخلوط‌ها بر حسب انواع قیر مصرفی در تهیه آسفالت‌های سرد تا مدت شش ماه قابل استفاده است و بدون استفاده از حرارت، قابل کار است.