سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای عایق رطوبتی و حرارتی در دیوار ساختمان

نظر

اجرای عایق رطوبتی و حرارتی در دیوار ساختمان : عایق کاری ساختمان نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد . به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرم تر و در تابستان 10 درجه خنک تر نگه داشت. عایق کاری جداره های خارجی ساختمان، می تواند 35 تا 55 درصد از اتلاف حرارت ناشی از سقف،کف و دیوارهای مجاور فضای آزاد را کاهش دهد. انتخاب روش مناسب عایقکاری ساختمان نیازمند توجیه فنی اقتصادی می باشد و به عوامل مختلفی نظیر وضعیت جدار، هزینه عایق کاری،نمای خارجی ساختمان و … بستگی دارد. همچنین روش های عایقکاری ساختمان های احداث شده با ساختمان های درحال ساخت متفاوت می باشد.

اجرای عایق رطوبتی و حرارتی در دیوار ساختمان

به طور کلی باید بگوییم که هر آن چیزی که از عبور جرم و انرژی مانع شود عایق نامیده می‌گردد. عایق‌ها به صورت پوشش‌هایی بر روی سقف، کف و همین‌طور دیوار‌ها نصب می‌شوند. معمولاً عایق‌ها با توجه به انواع خود می‌توانند استفاده‌های متفاوتی داشته باشند. برای مثال عایق‌های رطوبتی می‌توانند از ورود و خروج آب و همین‌طور رطوبت جلوگیری کنند. این در حالی است که عایق‌های صوتی می‌توانند در کنترل صدا و همین‌طور کاهش آلودگی صوتی در ساختمان‌ها مؤثر باشند. به طور کلی باید بگوییم که عایق‌های ساختمانی در دسته‌بندی‌های متفاوتی قابل تقسیم هستند. برای مثال انواع عایق‌های ساختمانی از نظر عملکرد شامل عایق صوتی، عایق حرارتی و هم‌چنین عایق رطوبتی می‌شوند. اما اگر بخواهیم عایق‌کاری ساختمان را از نظر جنس تقسیم‌بندی کنیم باید به عایق پلیمری با مواد مصنوعی و همین‌طور عایق معدنی با مواد طبیعی اشاره کنیم. بطورکلی هر کدام از این روش های عایقکاری برای یک شرایط از توجیه بیشتری برخوردار است. بعنوان مثال پر واضح است که در یک ساختمان احداث شده نمی توان از روشهای سوم و چهارم استفاده نمود و می بایست به سراغ روش عایقکاری با سازه یا بدون سازه رفت. از طرف دیگر،توجه به نوع دیوار و نمای ساختمان در انتخاب روش مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. پارامترهای اقتصادی نظیر هزینه تمام شده عایقکاری نیز بسیار تاثیر گذار است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

روش عایق کاری ساختمان روش عایق کاری ساختمان, انواع عایق دیوار

عایق‌های رطوبتی معمولاً به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای ساختمان‌ها شناخته می‌شوند که نباید هیچ‌وقت آن‌ها را نادیده گرفت. به طور کلی باید بگوییم که مناسب نبودن عایق‌های رطوبتی در ساختمان‌ها می‌تواند منجر به نفوذ آب و رطوبت در داخل ساختمان شده و مشکلات بسیاری را نیز به دنبال داشته باشد.