سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای عایق معدنی قیری گیلسونایت در انواع صنایع

نظر

مزایای عایق معدنی قیری گیلسونایت در انواع صنایع : ویژگی منحصر بفرد گیلسونایت میزان نیتروژن بالای آن است که بیشتر به شکل پیرول، پیریدین و گروه‌های تابع آمیدی می باشند. گروه‌های فنولیک و کربونیک هم وجود دارند. میزان اکسیژن کم نسبت به نیتروژن زیاد نشان‌دهنده عملکرد بالای نیتروژن است. این امر از ویژگی‌های سطح مرطوب گیلسونایت و مقاومت آن در برابر رادیکال‌های آزاد اکسیژن بشمار می‌رود. وزن متوسط مولکولی گیلسونایت amu 3000 می‌باشد که نسبت به دیگر فرآورده‌های آسفالتی و رزین‌های سنتز شده بالاتر است. این امر ممکن است به رفتار نیمه‌پلیمری گیلسونایت هنگامی که در سیستم‌های پلیمری و الاستومری بعنوان رزین اصلاح‌کننده بکار می‌رود وابسته باشد.

مزایای عایق معدنی قیری گیلسونایت در انواع صنایع

گیلسونایت پتانسیل واکنش پذیری دارد که در واکنش‌های شاخه پیوندی و نوع افزوده دیده شده است و همچنین تحت شرایط ویژه با اجزاء فرمالدئید واکنش می‌دهد. گیلسونایت در درجات متفاوت در دسترس بوده و بر اساس درجه نرمی دسته بندی می شود. درجه نرمی بعنوان یک راهنمای تقریبی برای حل کردن چسب و بررسی رفتارهای حلال استفاده می¬شود. اختلاف شیمیایی بین درجات گیلسونایت ناچیز بوده و تنها تفاوت‌های جزئی در وزن مولکولی و میزان آسفالتین/ رزینی بودن آن وجود دارد. قیر طبیعی یا گیلسونایت در حقیقت نوعی ماده معدنی طبیعی با رنگ سیاه است که دارای ویسکوزیته بالایی است و از هیدروکربن‌های جامد تشکیل شده است. همان‌طور که گفته شد کاربرد گیلسونایت بیشتر برای انجام پوشش‌های ضد آب است. این نوع قیر طبیعی بیشتر در لایه‌ها و رگه‌های عمودی معادن زیرزمینی یافت می‌شود. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های گیلسونایت میزان بالای آسفالتین و نیتروژن و همچنین میزان بالای حل شوندگی در حلال‌های ارگانیک آن است. گیلسونایت بر اساس منطقه‌ای که در آن وجود دارد می‌تواند از درجه نرمی مختلفی برخوردار باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

گیلسونایت قیر طبیعی گیلسونایت قیر طبیعی, عایق های قیری

از دیگر ویژگی‌های این ماده معدنی می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • دارای میزان زیادی آسفالتین و نیتروژن است.
  • میزان بالای حل شوندگی در حلال‌های ارگانیک.
  • میزان خلوص و سازگاری بالا با مواد نفتی.
  • آب‌گریز، سیاه‌رنگ و کاملاً درخشان.
  • شبیه مواد معدنی شیشه‌ای بوده و شکنندگی بالایی دارد و به‌راحتی پودر می‌شود.
  • دارای دمای ذوب بین 160 تا 220 درجه سانتی‌گراد.
  • مقاوم در برابر اسید و باز و غیر سمی بودن.

قیر گیلسونایت خالص را می توان یکی از بهترین انواع قیر معرفی کرد که امروزه صنایع بسیاری در کشور به آن احتیاج پیدا کرده اند، این محصول نه تنها در صنایع ایزوگام سازی مورد توجه قرار گرفته و با بهره گیری از آن، مقاوم ترین و با دوام ترین ایزوگام های جدید را تولید و رونمایی کرده اند، بلکه در صنایع رنگ سازی نیز کاربرد داشته و به عنوان ترکیبات موجود در برخی از رنگ ها از آن بهره می برند، لذا به طور کلی می توان مصارف گسترده و اهمیت بسیاری را برای این محصول متصور بود.