سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب بندی نمای ساختمان چیست و مزایای آن چیست

نظر

آب بندی نمای ساختمان چیست و مزایای آن چیست : آب بندی نمای ساختمان و پرکردن درزها (درزبندی) جزو اصول مهندسی بوده و از اجزای لاینفک پروژه ها می باشند . نفوذ هوا (سرد و گرم) و آب به داخل ساختمان از عمده ترین دلایل کاهش آسایش ساکنین می باشد . این مشکل در کلیه ساختمان های نوساز و کهنه ساز می تواند وجود داشته باشد و مصرف سوخت را تا 25% بالا می برد. آب‌ بندی نمای ساختمان جهت کاهش نفوذپذیری نما، افزایش دوام، حفظ تمیزی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شود. در مواردی که نفوذ رطوبت به درون اجزای سازه‌ای با کاهش مقاومت و تخریب مصالح همراه باشد، آب‌بندی کردن نما یک راهکار ایمن‌سازی ساختمان محسوب می‌شود. روش‌های متعددی برای آبگریز کردن نمای ساختمان‌ وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به تناسب شرایط اقلیمی و متریال مورد استفاده، در ساختمان‌های نوساز یا قدیمی استفاده کرد. در این مطلب ابتدا به ذکر ضرورت و مزایای آب‌بندی کردن نما می‌پردازیم و سپس تعدادی از روش‌های رایج این کار را معرفی می‌کنیم.

آب بندی نمای ساختمان چیست و مزایای آن چیست

آب بندی نمای ساختمان اقدامی است که با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به درزها و ترک‌های نما صورت می‌گیرد. در مواقعی که مصالح نمای ساختمان نسبت به آب حساس باشند و یا به هر دلیلی در گوشه و کنار بنا ترک و درزهای متعددی به وجود آمده باشد، آب‌بندی نما ضرورت پیدا می‌کند تا از تغییر ظاهر ساختمان، نشت آب به فضای داخل، تبله کردن گچ روی دیوار و خیس شدن لوازم منزل جلوگیری به عمل آید. در واقع آب‌بندی نما یکی از معیارهای مهم کیفیت ساختمان تلقی می‌شود و انجام آن در برخی اقلیم‌ها ضرورت بیشتری دارد. ضد آب کننده نسل جدید نانو می باشد که این فناوری با نفوذ به عمق 2 میلیمتر در منافذ بتون سیمان و آجرو سنگ و… یک پوشش ضد آب ایجاد می کند. این باعث ایجاد لایه یکپارچه غیر قابل نفوذ در سطوح نما می شود. آب بندی نما ساختمان به این روش بسیار موثر و بهترین روش آببندی محسوب می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

اب بندی انواع نما اب بندی انواع نما، اجرای انواع عایق نما

نانو بهترین محافظ نما ساختمان می باشد که هم شستشوی نما را به تعویق می اندازد و هم برای آببندی نما ساختمان کاربرد دارد.نانو با ایجاد لایه بسیار نازک و نامرئی سطح نما را در برابر بسیاری از عوامل مقاوم می سازد. آببندی نما ساختمان با نانو یک تحول عظیم در امر آببندی می باشد که توسط شرکت گوهر ابنیه پایتخت و تیم مجرب ما انجام می شود.