سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های آب بندی انواع استخر کشاورزی در سراسر کشور

نظر

روش های آب بندی انواع استخر کشاورزی در سراسر کشور : بیشتر استخرهای کشاورزی در حال حاضر به صورت بلوکی ساخته می شوند، به این صورت که برای احداث استخر یک گودی به ارتفاع تقریبا 3 متر معمولا (بسته به نیاز می تواند بیشتر باشد) توسط بیل مکانیکی در طول و عرض مشخص حفر می گردد. اطراف این گود را با استفاده از بلوک های سیمانی سنگین دیوارچینی می کنند و سپس با بتن ریزی کف استخر و سیمان کاری دیواره ها آن را کمی در برابر فشارها مقاوم می سازند. حالا نوبت به استفاده از ملات نرم در استخرهای کشاورزی است که با استفاده از چسب های عایق Z90 و SA12 آن را می سازند و بر روی کف و دیواره ها استفاده می کنند و بعد از همه این مراحل از رزین ها و رنگ های پلیمری ضد آب مناسب می توان برای مقاومت بیشتر استخر کشاورزی و زیبایی هر چه بیشتر بهره گرفت.

روش های آب بندی انواع استخر کشاورزی در سراسر کشور

آب بندی استخر کشاورزی به دلیل این که در محیط های کشاورزی برای آبیاری استفاده می شوند، باید آب را تا مدت های زیاد در خود نگهداری کنند بسیار حائز اهمیت است. در این روش قرار است عایق بندی را به روش صحیح به شما معرفی کنیم، ممکن است به محیط، سرمایه و استخر شما اسیب برساند. یکی از مسائلی که ممکن است پیش بیاید تخریب مصالح ساختمانی و نشت آب به دیواره های استخر بشود. و ممکن است دیواره ها و کف سازی استخر تخریب شود. هدف اصلی از ساخت استخر نگه داری مایعات به دلایل مختلف است. در دهه های اخیر افزودنی بتن زیادی به بازار معرفی شدند که می توانند فشار مایعات در عمق زیاد را تحمل کنند، ممکن است برخی از مواد به عنوان مکمل و برخی دیگر به عنوان ماده اصلی عایق بندی استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی استخر کشاورزی آب بندی استخر کشاورزی, عایق بندی انواع استخر

مراحل آب بندی استخر :

1. نقشه برداری: جهت تعیین محل مناسب برای استخر

2.عملیات خاک برداری: در این مرحله به خاک برداری محل استخر و شیب دار کردن دیوارها استخر می پردازند.

3.تعیین محل لوله خروج و ورود استخر: بعد از عملیات نقشه برداری  و خاک برداری ، باید با توجه به موقعیت جغرافیایی استخر، محل لوله ورودی و خروجی استخر را انتخاب کنید .

4.بستر سازی: استخر ژئو ممبران چون بیشتر روی سطح خاک احداث می‌شود نیاز است سطح مورد نظر تا جای ممکن عاری از ناهمواری و اشیاء برنده باشد زیرا باعث آسیب به استخر، پارگی و در نتیجه نشتی آب و اعمال هزینه‌ای زیاد می شود.

نکته: تراکم یکسان خاک استخر در این مرحله اهمیت دارد.

4.محاسبه متراژ ورقه ها: با توجه به ابعاد استخر بعد از اجرای عملیات زیرسازی، باید متراژ ورق مورد نیاز را محاسبه کنیم .

5.نصب ورقه ها: نصب ورقه ها از مهم ترین مراحل آب بندی استخر ژئوممبران است به این صورت که ورقها کنار هم پهن می‌شوند و به دو روش جوشکاری توسط دستگاه اتوماتیک بهم وصل می‌شوند.

  • با داغ کردن ورقها با دستگاه و یک اپراتور برای هدایت دستگاه: دراین روش احتیاج به یک هم پوشانی 5 سانتی متری ورقها است .
  •  جوش ذوبی: روش‌ وصل کردن ورقها با ترکیبات پایه ای ژئوممبران که توسط یک دستگاه و اپراتور مواد هم جنس ورقها بین مرز آنها تزریق می‌شود و ورقها به هم وصل می‌شوند.

6.نصب فنس: در استخر های کشاورزی به دلیل عمق زیاد و خطرات ناشی از آن نصب فنس اطراف استخر کشاورزی ضروری است.

7. تست استخر: در این مرحله با آب کردن استخر و محاسبه کم شدن آب سطحی در هر روز با توجه به دمای هوا آب بندی استخر را تست می کنند.