سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از عایق های حرارتی و برودتی جهت عایق کاری سطوح

نظر

استفاده از عایق های حرارتی و برودتی جهت عایق کاری سطوح : انواع عایق ساختمانی از نظر عملکرد و کاربرد به 3 دسته تقسیم می شود. یک عایق های حرارتی، دومی عایق های رطوبتی و سومی عایق های صوتی تقسیم می شود. برخی از انواع عایق ساختمانی از نظر عملکرد در یک دسته بخصوص قرار نمی گیرند و ممکن است برای کاربرد های متفاوت استفاده می شوند. مانند عایق پشم سنگ که علاوه بر اینکه به عنوان عایق حرارتی دیوار و سقف عمل می کند می توان عایق صوتی مناسبی هم باشد. مسئله مهم دیگری که در هنگام نصب عایق باید رعایت شود،پل های حرارتی است؛ در برخی مواقع ابزار رسانا حرارت و برودت را به جداره های عایق و دیوار ارتباط می دهند،در حالی که موضوع اصلی در عایق کاری حذف پل های حرارتی است.

استفاده از عایق های حرارتی و برودتی جهت عایق کاری سطوح

علاوه بر این سبکی عایق، سرعت اجرا، پایداری و ماندگاری در عایق کاری بسیار مهم است. عایق کاری یک تخصص مکانیکی و عمرانی است. وقتی جداره ساختمان را در نظر می گیریم موارد مختلفی در آن دخیل هستند؛ نوع سازه و اتصالات و متریال های به کار رفته در دیوار و همچنین سیال و سیستم های تاسیساتی. متریال مشترک دیوار با تأسیسات، عایق است و باید این دو مقوله با هم در نظر گرفته شوند. از طرف دیگر؛ نوع سیستم های تاسیساتی به کار رفته داخل ساختمان، در انتخاب نوع عایق موثر است. هنگامی که یک سیستم تاسیساتی برای ساختمان انتخاب می شود بار حرارتی و برودتی ساختمان محاسبه می شود.این محاسبه بر اساس سرما و گرما در منطقه جغرافیایی است و دیگری نوع متریال به کار رفته در دیوار می باشد. نوع متریال دیوار در مدیریت هزینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی تأثیر زیادی دارد. عایق کاری و بهینه سازی برای عایق کاری دو حالت متصور است؛ یکی اینکه ما می خواهیم ساختمان را بر اساس مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان بسازیم یا اینکه ساختمان ما ساخته شده و باید احیا شود.آنچه مسلم است؛ مردم هیچ وقت برای زیبایی به عایق کاری روی نمی آورند و تنها زمانی به این کار اقدام می کنند که بدانند هزینه انرژی آنها از این طریق کاهش می یابد،بنابراین وقتی از عایق صحبت می شود بحث سیوینگ انرژی حرارتی و برودتی مطرح است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی برودتی عایق حرارتی برودتی, عایق های در تاسیسات

ویژگی عایق های برودتی :

  • عایق های برودتی طول عمر و دوام بالایی دارند.
  • این عایق ها در برابر اشعه فرابنفش و نور خورشید مقاوم می باشند.
  • همچنین عایق های برودتی از ورود و خروج هوا جلوگیری به عمل می آورند که در نتیجه هدر رفت انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.
  • امکان نفوذ میکروب ها و قارچ ها در این محصول وجود ندارد.
  • در برابر عوامل شیمیایی و فشارهای فیزیکی مقاومت مناسبی دارند.