سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متداول ترین پوشش ها جهت نصب عایق و از بین بردن صدا

نظر

متداول ترین پوشش ها جهت نصب عایق و از بین بردن صدا : هدف اصلی استفاده از عایق‌های صوتی آکوستیک کردن اتاق خودرو است که علیرغم اینکه به کیفیت و شفافیت سیستم صوتی خودروی شما بهبود می‌بخشد، به کاهش سر و صدا‌های محیط خارجی خودرو به ویژه کاهش صدای حرکت چرخ خودرو ‌روی سطح آسفالت نیز کمک می‌کند اما بیشترین مصرف این عایق‌ها با هدف سیستم صوتی و کاهش نویز‌های اضافی استفاده می‌شود. اولین وظیفه دمپینگ‌ها کاهش خرابی صدا به خصوص در استیج جلوی خودرو است که معمولا از اسپیکر‌های با حجم صدای بیشتری استفاده می‌شود. وظیفه بعدی دمپینگ‌ها به علت چگالی بالا در جلوگیری لرزش‌های ورق‌های بدنه خودرو به خصوص در‌ها و سقف خودرو ناشی از بیس‌ها و لرزش‌هایی که اسپیکر‌ها ایجاد می‌کنند را خنثی کند و هر چه این لرزش در بدنه خودرو بیشتر باشد، صدا بیشتر خراب می‌شود و از کیفیت صدا کاسته می‌شود. خاصیت ژله‌ای دمپینگ‌ها باعث کاهش طول موج امواجی که با بدنه خودرو برخورد می‌کند، می‌شود و در زمان برگشت، این امواج جذب ‌می‌شوند و نویز‌های اضافی از بین می‌رود.

متداول ترین پوشش ها جهت نصب عایق و از بین بردن صدا

لازم به ذکر است‌، از دمپینگ‌ها همواره در سیستم‌های کیفیتی و قدرتی استفاده می‌شود و مختص سبک خاصی نمی‌شود. بیشترین عملکرد دمپینگ‌ها درون در‌‌ها، کف کابین خودرو، سقف و درِ‌ صندوق خودرو است که به علت هزینه و درد‌سر‌های بسیار از عایق‌کاری سقف و کف اتاق چشم‌ پوشی می‌شود. متداول ترین مکان های نصب عایق برای از بین بردن صدا ، درها ، کف و گلگیرهای یک وسیله نقلیه است. از دیگر مکان هایی که ما عایق صدا را می توانیم نصب کنیم ، روی قسمت فلزی داخلی درب است. این لایه دهانه های بزرگ درب را مهر و موم می کند و از لغو صدای خارج شده از جلو از پشت بلندگو جلوگیری می کند. نتیجه عملکرد بیس و میانی باس به طور چشمگیری بهبود یافته است. در یک درب ، یک لایه میرایی به پوست درب خارجی می زنیم. این ماده به فلز جرم می افزاید و توانایی آن را در انتقال انرژی صوتی به داخل کابین خودرو کاهش می دهد. این لایه دهانه های بزرگ درب را مهر و موم می کند و از لغو صدای خارج شده از جلو از پشت بلندگو جلوگیری می کند. نتیجه عملکرد بیس و میانی باس به طور چشمگیری بهبود یافته است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق صوتی در خودرو عایق صوتی در خودرو, انواع عایق های صوتی

پس از عایق کف خودرو، چرخ‌ها و صندلی‌ها نوبت عایق کردن درب خودرو می‌باشد. برخی از اتومبیل ها درب های نازکی دارند ؛بنابراین صداهای زیادی را از خود عبور می دهند. به منظور ساختن محیطی آرام در داخل خودرو، برای نصب عایق صوتی لازم است پانل ها را از درهای خود جدا کنید. البته ، این پروژه کمی پیچیده تر است ، بنابراین باید قبل از شروع این کار مطمئن شوید که چگونه می توانید پانل های درب خود را به درستی جدا کنید و یا اینکه این کار را به مکانیک بسپارید.