سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از مواد و مصالح مصرفی عایق کردن چاله آسانسور

نظر

استفاده از مواد و مصالح مصرفی عایق کردن چاله آسانسور : آب بندی چاله آسانسور بسیار مهم و حائز اهمیت است. حتی عدم اجرای آن سلامت جان افراد را تهدید می کند. آسیب در آسانسور هنگامی شروع به رخ دادن میکند که تمهیدات جلوگیری از نفوذ یا انتقال آب جاری به خارج از سیستم طراحی نشده باشد. وقتی صحبت از چاله آسانسور در ساختمان های بتنی یا فلزی می شود، این آسیب می تواند بسیار پرهزینه و در بعضی موارد حتی خطرناک باشد. بنابراین بسیار مهم است که نحوه ورود و خروج آب به داخل و خارج چاله آسانسور و سیستم زهکشی در کف و دیواره های سازه را کاملاً تحت نظارت و کنترل داشته باشیم.

استفاده از مواد و مصالح مصرفی عایق کردن چاله آسانسور

برای جلوگیری از مواجه با خطر نفوذ آب به سازه هایی که در زیر سطح زمین نظیر انباری ها، زیرزمین ها و چاله های آسانسور، دیوارهای حایل و برشی، فونداسیون و استخرها و پارکینگ های زیرین قرار دارند، باید عایق کردن چاله آسانسور و سازه های زیرزمینی را جدی بگیرید. همچنین کاملاً از نحوه اجرا، استفاده از مواد و مصالح مصرفی، سیستم های زهکشی و موارد مقاوم سازی در برابر جلو گیری از نفوذ آب مطمئن شوید که تمامی این موارد به درستی اجرا و پیاده سازی شده اند تا بستر و فضایی کاملاً عاری از هرگونه نم و رطوبت داشته باشید. نظر به اینکه حفره چاله آسانسور در زمین امکان هجوم آب‌های زیر زمینی به داخل چاله را بوجود می‌آورد و همچنین حساسیت ویژه آن استفاده از مواد آب‌بندی معمولی در چاله آسانسور مجاز نمی‌باشد. لذا با استفاده از محصول مناسب آب‌بندی فشار منفی می‌توان اطمینان داشت که چاله آسانسور همیشه خشک و بدون رطوبت خواهد ماند. استفاده از این محصولات نوین و مناسب در بتن باعث تراکم بالای آن و ضد آب کردن بتن و سیمان می‌گردد. در این مرحله می‌توان اطمینان داشت مقاومت بالای سیمان و بتن می‌تواند در مقابل آب فشار منفی ایستادگی نماید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی چاله آسانسور آب بندی چاله آسانسور, انواع پوشش عایق بندی

نکته مهم آن است که بارها در پروژه های در حال انجام دیده شده است که مهندسین با توجه به آنکه در شرایط ساخت آن ساختمان مشکل آبهای سطحی نفوذ کننده به داخل چاله آسانسور را ندارند از آب بندی چاله آسانسور صرف نظر می نمایند و مشکلات بسیار زیادی پس از راه اندازی چاله آسانسور و استفاده از ساختمان پس از نشت آب در چاله آسانسور به وجود می آید و بهره برداری از آسانسور را مختل می نماید, تغییر سطح آب زیرزمینی , زیاد و کم بودن بارشهای فصلی و یا نفوذ آب فاضلاب و … می تواند در آینده اتفاق افتد . با توجه به آنکه بر اساس سیستم آب بندی چاله آسانسور , بسیار بهتر است که در ابتدا که آب آزاد در دیواره ها و کف وجود ندارد و عمر بتن جوان می باشد آب بندی چاله آسانسورانجام گردد, زیرا در صورتی که در آینده همزمان با نشت آب به داخل چاله آسانسور آب بندی انجام گردد، هزینه آب بندی چاله آسانسور بین 8 تا 10 برابر هزینه آن در زمان خشک بودن است .