سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب درست عایق های مناسب لوله بیرون از ساختمان

نظر

انتخاب درست عایق های مناسب لوله بیرون از ساختمان  : پیش از آن‌که بخواهید عایق لوله مناسب را از میان انواع عایق لوله انتخاب کنید باید با عوامل موثر در انتخاب عایق لوله آشنا باشید. دو عامل اساسی در انتخاب عایق، قطر لوله و ضخامت جداره عایق است. به بیان ساده، هر سطحی که نسبت به محیط خود، داغ‌تر باشد، گرما از دست می‌دهد. این هدررفت گرما به عوامل مختلفی وابسته است اما دمای سطح و اندازه آن از جمله مهم‌ترین فاکتورها به شمار می‌آید. زمانی که عایقی را بر روی سطحی داغ قرار دهید، دمای سطح خارجی کاهش پیدا می‌کند. این مورد در لوله‌ها و عایق لوله نیز صدق می‌کند. زمانی که دمای سطح، کمتر از محیط باشد نیز شرایط مشابهی رخ می‌دهد. در هر دو حالت، بخشی از انرژی هدر می‌رود. این هدررفت انرژی به طور معمول با استفاده از عایق‌های مناسب جبران می‌شود.

انتخاب درست عایق های مناسب لوله بیرون از ساختمان

از آنجا که برخی از لوله های آب بیرون از ساختمان و یا در مناطق سرد قرار دارند، ممکن است گاهی اوقات دمای محیط اطراف لوله زیر نقطه انجماد آب قرار گیرد. در این حالت آب در لوله یخ می زند. زمانی که آب منجمد شود، منبسط می شود و این انبساط می تواند باعث شکستگی و خرابی لوله ها شود. البته عایق بندی لوله در مقابل انجماد تنها در زمانی قابل انجام است که آب در لوله جریان داشته باشد. با عایق بندی نمی توان مانع از یخ زدگی آب ایستا در لوله شد اما می تواند زمان لازم برای یخ زدگی را افزایش داد، در نتیجه انجماد لوله ها کاهش می یابد. از آنجا که لوله های کوچک تر خطر یخ زدگی بیشتری دارند، عایق معمولا با ترکیب روش های جایگزین از یخ زدگی جلوگیری می شود. عایق حرارتی لوله‌ای ساده بدلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی آن کاسته می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری لوله ها عایق کاری لوله ها, انواع عایق لوله

به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل‌های آلومینیومی امری اجباری تلقی می‌گردد .همچنین عایق حرارتی لوله‌ای ساده، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد. در بسیاری از گزارش‌ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می‌شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.