سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های ترمیم و لکه گیری چاله ها و ترک های آسفالت

نظر

روش های ترمیم و لکه گیری چاله ها و ترک های آسفالت : محبوب ترین روش پوشش جاده ها و پیاده روها مربوط به مفاهیم مدرن در مورد پوشش با کیفیت بالا و قیمت آن، علاوه بر این، نسبتا کم است، آسفالت می تواند نامیده شود. اما علاوه بر بیشتر مخلوط خود، قابلیت اطمینان و کارایی تخمگذار تقریبا 50? به کار آماده سازی بستگی دارد، یعنی از بالش که یک پایه خشن برای لایه صورت دارد. ترک خوردگی یکی از رایج ترین خرابیهایی است که در روسازی های آسفالتی با آن مواجهمی شویم. این پدیده ممکن است بصورت ترکهای منفرد، چند تایی، ‌عرضی، ‌طولی، ‌ترکهای بلوکی یا پوست سوسماری حادث شود. به منظور کاهش دادن نفوذ رطوبت، ‌معمولاً ترک خوردگی های عرضی و طولی، توسط درزگیری ترکها با ماده ای قیری ترمیم می شوند.

روش های ترمیم و لکه گیری چاله ها و ترک های آسفالت

پدیده ترک خوردگی اجتناب ناپذیر بوده و بی توجهی به آن منجر به تسریع بیشتر خرابی در سطح رویه روسازی می گردد. تعمیر و نگهداری می تواند به افزایش دوام روسازی کمک نموده و سطح هموارتری را ایجاد نماید. چاله‌ها، گودی‌ها یا حفر‌ه‌هایی کوچک و کاسه‌ای شکلهستند که در سطح روسازی پدید مـی‌آینـد. قطـر چاله معمولاً 1 متر یا کمتر است‌. چاله دارای دیواره‌های عمودی و حاشیه‌هایی تیز در نزدیکی بالای چاله است. اگر آب در چاله موجود باشد، اندازه و عمق آن بیشتر خواهد شد همچنین ممکن است چاله‌ها بـه شـکل گودی‌ها یا فرورفتگی‌هایی نامنظم نیز در روسازی پدید آیند‌. چاله‌ها بدلیل ضعف در سطح روسازی که ناشی از خر‌ابی لایه اساس یا بستر روسازی ، زهکشی ضعیف‌، یا عدم تـوان بـاربری کـافی روسـازی و تحمـل بارهـای ترافیکی‌، ایجاد می‌شوند. ترک خوردگی پوست سوسماری با شدت زیاد‌، در نهایت تبدیل به چاله یـا مجموعه‌ای از چاله‌ها میشود. چاله‌ها همچنین ممکن است در شرایط یخ زدگی و ذوب شدگی ایجاد شوند‌. زمانی که آب در روسازی یا در لایه اساس یخ می‌زند، منبسط شده و به لایه‌های روسازی بالایی خود فشار می‌آورد. فشارهای ناشی از تورم می‌تواند سبب تضعیف روسازی شده که در نهایت باعث ایجاد چاله می‌ شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

درزگیری چاله آسفالت درزگیری چاله آسفالت, عایق پوشش آسفالت

بطور کلی درزگیری به روش های سنتی هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نوع مواد و مصالح مورد استفاده با مواد و تجهیزات نوین درزگیری تفاوتهای عمده ای دارند. در روشهای سنتی از قیرهای امولسیون، قیرهای محلول و یا قیر خالص و تجهیزات پخش قیر ماشین و یا دستی استفاده می شود. درحالیکه در روش های نوین از قیرهای اصلاح شده و با استفاده از وسایل و تجهیزات نوین شرایط بهتری را از نظر عملکردی فراهم می کند.