سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید روسازی های آسفالت با خواص خاص توسط عایق قیر نفوذی

نظر

تولید روسازی های آسفالت با خواص خاص توسط عایق قیر نفوذی : بطور کلی مواد عایق به موادی گفته می شود که انتقال حرارت، صوت، رطوبت و انرژی را ازمحلی به محلی دیگر به تاخیر انداخته و یا متوقف سازند. بنابراین مواد عایق باعث کاهش تلفات انرژی می شوند. ساخت بتن آسفالتی یکی از کاربردهای رایج و پرمصرف قیرهایی با درجه نفوذ 80 تا 85 است. بتن آسفالتی، به جسم متراکم و سیاه رنگی گفته می‌شود که بخش اصلی آن از مصالح سنگی و ماده چسباننده آن، قیر است. بتن آسفالتی معمولاً به روش گرم تهیه شده و به منظور ترمیم و نوسازی مسیر و جاده های کم تردد در مناطقی با آب و هوای سرد به عنوان آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید روسازی های آسفالت با خواص خاص توسط عایق قیر نفوذی

ماکادام به عنوان یکی از اصلی ترین زیرساخت های راهسازی از مصالح دانه درشت به روش خشک و یا مرطوب است. آسفالت ماکادام و یا اصطلاحا آسفالت حفاظتی معمولاً از قیر های محلول، امولسیون شده و قیر های خالص با درجه نفوذ بالا تهیه خواهد شد. ماکادام به منظور کاهش نفوذ رطوبت و ایجاد فونداسیون و زیرساخت‌های محکم در پروژه های راهسازی و قیرگونی دیوارهای بزرگ استفاده خواهد شد. یکی دیگر از انواع پوشش های مورد استفاده به منظور ترمیم و تاسیس مسیرهای جاده‌ای، آسفالت سرد است که توسط  قیرهای خالص و دمیده با درجه نفوذ بالاتر از 85  در انواع مختلفی تهیه شده و در پروژه‌های مختلف راهسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قیر درجه نفوذ یک قیر استاندارد است که معمولاً به عنوان قیر راه سازی مورد استفاده برای راه سازی و تولید روسازی های آسفالت با خواص خاص استفاده می شود. قیرهای درجه نفوذ ، قیر پالایشگاه است که توسط گرانروی مختلف تولید می شود. در واقع ، قیر Penetration ماده سیاه نیمه سخت است که به عنوان قیر حاصل از تصفیه نفت خام شناخته می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر نفوذی راه قیر نفوذی راه, انواع پوشش جاده ای

قیر نفوذی بر مبنای درجه ی نفوذ دسته بندی می شود و اساس درجه ی نفوذ میزان چسبندگی و سفتی آسفالت است، و درجه بندی نفوذ قیر در طول فرآیند تولید قیر مشخص میشود بطوریکه در واحد تولید قیر آزمایش نفوذ سوزن به قیر انجام میشود و بمیزانی که سوزن به آسفالت نفوذ کند درجه ی نفوذ قیر مشخص خواهد شد بطوریکه قیرهای سفت درجه نفوذ کمتری دارند و قیرهای شل درجه نفوذ بیشتری دارند.