سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد آسفالت سرد S500 بعنوان لایه آسفالت حفاظتی در کرج

نظر

کاربرد آسفالت سرد S500 بعنوان لایه آسفالت حفاظتی در کرج : مصالح سنگی آسفالت سرد مخلوط در محل باید از سنگ یا شن شکسته یا شن و ماسه رودخانه ای و یا مخلوطی از آن دو تهیه شده باشد. این مصالح بایستی سخت، مقاوم و تمیز باشند. مصالح سنگی آسفالت مخلوط در محل ممکن است دارای دانه بندی باز یا پیوسته باشند. گاهی اوقات در اجرای آسفالت مخلوط در محل از مصالح سنگی در لایه رویه شنی راه موجود اعم از شکسته یا نشکسته استفاده می شود. مصالح سنگی مصرفی آسفالت سرد مخلوط در محل باید با مشخصات فنی مشخص شده مطابقت داشته باشد. حدود مشخصات مورد نیاز با توجه به نوع پروژه در دفترچه مشخصات فنی خصوصی قید می گردد. سازگاری مصالح سنگی با امولسیون قیری باید بررسی شود. نوع کانی های مصالح سنگی نقش مهمی در عملکرد این مخلوط ها دارد. به منظور تعیین نوع قیر امولسیونی که باید مورد استفاده قرار گیرد، ساخت مخلوط های آزمایشی با مصالح سنگی مصرفی در پروژه در آزمایشگاه ضروری است.

کاربرد آسفالت سرد S500 بعنوان لایه آسفالت حفاظتی در کرج

قیرهای امولسیونی مصرفی در آسفالت های سرد مخلوط در محل به خصوصیات مصالح سنگی، شرایط جوی، نوع روسازی و نوع ماشین آلات مورد استفاده بستگی دارد. معمولاً قیرهای امولسیونی CMS-2h و CMS-2 برای آسفالت های سرد مخلوط در محل با مصالح سنگی با دانه بندی باز و قیرهای امولسیونی CSS-1 و CSS-1h برای آسفالت های سرد مخلوط در محل با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته استفاده می شوند. درجه حرارت پخش قیرهای امولسیونی در ساخت آسفالت های سرد مخلوط در محل در محدوده 20 تا 70 درجه سانتیگراد می باشد. آسفالت‌های حفاظتی‌ نوعی از رویه‌سازی آسفالتی است که برای سطح راه‌های شنی یا آسفالتی از انها استفاده می‌شود. ضخامت این نوع رویه‌سازی، حداکثر 255 میلیمتر است و که جزء سازه باربر روسازی راه محسوب نمی‌شود و عملکرد ساز‌ه‌ای ندارد. در آسفالت‌های حفاظتی از قیرهای محلول، قیرآبه‌ها یا قیرهای خالص با کندروانی کم استفاده می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

طرز تهیه آسفالت سرد طرز تهیه آسفالت سرد, اجرای آسفالت سرد S500

لکه گیری خرابی های روسازی یکی از مهم ترین عملیات نگهداری راه ها میباشد. بطور کلی، استفاده از مخلوط آسفالتی گرم با کیفیت بالا، اگرچه هزینه بیشتری در بردارد اما مناسب تر میباشد. اما از آنجاییکه در بسیاری مناطق امکان تولید و اجرای آسفالت گرم در سرتاسر سال وجود ندارد، عملیات لکه گیری را می توان با استفاده از مخلوط های سرد دپو شده انجام داد. بطور کلی آسفالت های سرد در تعمیرات موضعی نظیر لکه گیری ها، پرکردن چاله ها، پرکردن ترک ها و … به کار گرفته میشوند. بطورکلی دو نوع مخلوط آسفالت سرد برای عملیات لکه گیری و تعمیرات روسازی مورد استفاده قرار میگیرد که عبارتند از مخلوط آسفالت سرد با مصرف فوری و مخلوط آسفالت سرد با مصرف غیر فوری. مخلوط های آسفالت سرد با مصرف غیر فوری را می توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، تولید و برای استفاده بعدی(در طول ماه های سرد سال) در مناطق دور دست ذخیره نمود.