سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پوشش ضد خوردگی و ضد حریق سازه فلزی فضای آزاد

نظر

انواع پوشش ضد خوردگی و ضد حریق سازه فلزی فضای آزاد : امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی نیازها و خواسته های جدیدی در زمینه مهندسی سازه فلزی رخ نموده است. عامل زمان در ساخت اسکلت های فلزی اهمیت دوچندان یافته و این امر گرایش به سازه فلزی های پیش ساخته را افزایش داده است همچنین با افزایش جمعیت جوامع بشری علاقه به داشتن فضاهای بزرگ بدون حضور ستون های میانی خواهان بسیار پیدا کرده است .در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین مجذوب قابلیت های منحصر بفرد سازه های فضاکار گشته و پاسخ بسیاری از نیازهای جدید را در این سازه ها جسته اند و البته به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافتند. برای حفاظت سازه‌ های فولادی در مقابل خوردگی باید کلیه سطوح رنگ‌آمیزی شوند. در رنگ آمیزی سازه های فلزی مولفه‌های اصلی رنگ شامل ملات رنگ، رنگ‌دانه و محلول است. هر مولفه یک عملکرد مشخص داشته و بر روی شکل‌گیری لایه رنگ مشخصاتش اثر می‌گذارد.

انواع پوشش ضد خوردگی و ضد حریق سازه فلزی فضای آزاد

قبل از شروع رنگ آمیزی سازه های فلزی باید تمام سطوح را کاملا تمیز، خشک و آماده نمود. به قسمی که برای اعمال رنگ آمیزی سازه های فلزی شرایط مناسبی داشته باشند. یکنواختی ظاهری در رنگ آمیزی سازه های فلزی ، یکنواخت بودن میزان ماتی و شفافیت رنگ، عدم ایجاد موج و سایه، نداشتن چروک و پخش نشدن پوسته رنگ، انطباق لایه اجرا شده با مشخصات، ایجاد پوشش کامل و بدون شره، عدم چسبندگی سطوح رنگ شده با دست و لباس و تمیز بودن سطوح از گرد و غبار را شامل می شود. قطعات فلزی با توجه به مواد متشکله آن پیوسته و همگن می باشد و ولی در قطعات بتنی صدمات وارده در هر زلزله به پوشش بتنی روی سلاح میلگرد وارد می گردد ، ترکهائی که در پوشش بتن پدید می آید ، قابل کنترل نبوده و احتمالا” ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی ضعف بیشتر داشته و تخریب شود . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش سازه فلزی در فضای آزاد پوشش سازه فلزی در فضای آزاد, انواع رنگ و پوشش فلزات

لزوم محافظت اسکلت ساختمان و سازه با پوشش ضد حریق و ضد خوردگی سازه فولادی در برابر حریق بعنوان مهمترین قسمت محافظت غیر عامل، باید مدنظر طراحان و محاسبان سازه قرار گیرد. اجرای پوشش ضد حریق سازه های فلزی از مهمترین و کاربردی‌ ترین روش های محافظت سازه در رشته مهندسی حریق به شمار می آید. در این روش بیشتر ستون‌ها و تیرهای اصلی سازه جهت محافظت قاب های سازه ‌ای در مقابل حریق توسط پوشش ضد حریق سازه فولادی پوشش داده می شوند.