سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق صوتی xps سقف از پرکاربردترین انواع عایق در ساختمان سازی

نظر

عایق صوتی xps سقف از پرکاربردترین انواع عایق در ساختمان سازی : عایق صوتی به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع عایق در ساختمان سازی شناخته می شود. امروزه با گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی آلودگی صوتی در سطح شهرها افزایش یافته و بسیاری از افراد به دنبال راهکاری برای جلوگیری از ورود اصوات به محل کار و زندگی خود هستند. استفاده از عایق های صوتی که از ورود و خروج صدا به فضای مورد نظر جلوگیری کرده و جاذب صدا می باشد، گزینه ای مناسب برای حل این مشکل می باشد.

عایق صوتی xps سقف از پرکاربردترین انواع عایق در ساختمان سازی

عایق های صدا که با نام اکوستیک نیز شناخته می شوند، به عنوان جاذب صدا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این نمونه عایق انواع مختلفی دارد که از میان آن ها می توان به عایق های صوتی فوم پلی اتیلن، شانه تخم مرغی، فوم ریباند، اسپری فوم پلی یورتان، پشم سنگ، فوم XPS، فلکسی پنل، دیفیوزهای صوتی و غیره اشاره کرد. از ویژگی های مهمی که در هنگام خرید عایق صدا باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از نمونه ای است که از جذب صدای بالایی برخوردار بوده و همچنین توانایی شکست صوت خوبی داشته باشد. یکی از قسمت هایی که در آن از عایق صوتی به منظور جلوگیری از انتقال صدا از طبقه بالایی استفاده می شود، سقف است. از جمله کاربردهای عایق سقف می توان به کاهش صدای ناشی از راه رفتن افراد اشاره کرد. نحوه نصب عایق صوتی سقف، می تواند به صورت توکار و روکار انجام شود. اجرای عایق صوتی توکار باید در هنگام ساختمان سازی صورت گیرد. اگر ساختمانی در حال ساخت باشد، اجرای عایق سقفی بعد از بتن ریزی و در بین طبقات به معرض اجرا در می آید. اما در بسیاری از مواقع انجام این کار در هنگام ساختمان سازی صورت نمی گیرد. اما این امکان وجود دارد که پس از ساخت ساختمان از عایق صوتی مناسب به صورت روکار نیز استفاده شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق صوتی سقف عایق صوتی سقف, انواع عایق ضد صدا

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، عایق های XPS  و فوم های هرمی برای استفاده بر روی سقف مناسب می باشند. نمونه ای دیگر از بهترین عایق هایی که می توان در سقف به کار برد، پشم سنگ می باشد. برای افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند باید بدانند که انتقال صدا، به کف طبقه بالایی بستگی دارد. در بیشتر موارد، اجرای سقف ساختمان با جزئیات سازه‌ای (تیرچه بلوک، عرشه فولادی یا سقف‌های دیگر) و نازک کاری (سنگ فرش کردن) همراه است. در قسمت‌هایی از سقف واحد مانند دستشویی و محل کانال‌ها که تأسیسات مکانیکی و الکتریکی عبور می‌کنند، سقف کاذب وجود دارد. در اغلب موارد، عایق صوتی برای سقف در نظر گرفته نمی‌شود! با این حال، هنوز هم می‌توان سقف را عایق‌بندی صوتی کرد. ساخت سقف کاذب یا معلق در پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب‌ها معمولاً بهترین راه عایق صوتی سقف آپارتمان است. با این کار می‌توان علاوه بر زیباتر کردن سقف، لایه جدیدی از عایق را در سقف کاذب اجرا کرد.