سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت انواع آسفالت سرد با توجه به میزان مرغوبیت آسفالت

نظر

قیمت انواع آسفالت سرد با توجه به میزان مرغوبیت آسفالت : مخلوط های آسفالت سرد کارخانه ای با قیر امولسیونی یا آسفالت سرد پیش ساخته، مخلوطی از مصالح سنگی گرم نشده و امولسیون قیری است که در کارخانه آسفالت تولید می شود. آسفالت سرد پیش ساخته را می توان بلافاصله پس از تولید در سطح راه پخش یا آن را برای مدتی در کارگاه انبار نمود. به واسطه این ویژگی مخلوط آسفالتی سرد کارخانه ای را می توان در مسافت های طولانی حمل و پخش نمود. این مخلوط ها ممکن است برای اساس قیری، آستر، رویه، تراز نمودن، تعریض و لایه های روکش استفاده شوند و خصوصاً برای ارتقای درجه و تقویت روسازی های با ضخامت کم به کار می روند.

قیمت انواع آسفالت سرد با توجه به میزان مرغوبیت آسفالت

از مهم‌ترین مزایای استفاده از آسفالت سرد، امکان جابجایی طولانی آن است. زیرا مثل آسفالت معمولی نیازی به گرم کردن آن در کارخانه‌ی نزدیک به محل اجرا نیست و به همین دلیل در جاده‌سازی می‌تواند مزیت قابل توجهی به حساب بیاید. قیمت آسفالت به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس نوع ماده و کاربرد آن قیمت مشخص خواهد شد. مش‌بندی مصالح مصرفی و نوع قیر یکی از عوامل موثر بر قیمت آن است. همچنین طریقه حمل، ریختن، عمل آوردن هم بر روی قیمت موثر خواهد بود. درجه مرغوبیت هم که فاکتوری مهم در قیمت آسفالت است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیمت آسفالت سرد قیمت آسفالت سرد, اجرای انواع آسفالت سرد و گرم

انواع آسفالت سرد :

آسفالت سرد انواع مختلفی دارد که در زیر به شرح آن ‌می‌پردازیم.

1) آسفالت سرد کارخانه‌ای، این نوع از آسفالت توسط کارخانه‌‌‌‌‌‌‌های ثابت و مرکزی آسفالت تولید و برای منتشر کردن به محل مصرف حمل ‌می‌شود.

2) آسفالت سرد مخلوط در محل، آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زیر آماده ‌می‌شود:

3) مخلوط در محل، در ابتدا سنگ‌‌‌‌‌‌‌ها را روی سطح‌ می‌ریزیم و سپس قیر پاشی‌ می‌کنند و در پایان عمل مخلوط کردن و پخش با گریدر یا وسایلی مانند آن انجام‌ می‌گیرد.

4) مخلوط در کارگاه، فرایند مخلوط کردن قیر و سنگ‌ دانه‌‌‌‌‌‌‌ها در کارگاه‌‌‌‌‌‌‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط آماده شده برای پخش به محل مصرف حمل ‌می‌شود.

انواع مخلوط آسفالت سرد لکه‌گیر :

سه نوع مخلوط آسفالت سرد برای روند لکه‎گیری وجود دارد، مانند:

  1. مخلوط‌‌‌‌‌‌‌های لکه‌گیری با مصرف غیر فوری.
  2. مخلوط‌‌‌‌‌‌‌های آسفالتی سرد لکه گیری با استفاده فوری.
  3. مخلوط سرد لکه‌گیری انحصاری.

1. مخلوط‌‌‌‌‌‌‌های لکه‌گیری با مصرف غیر فوری :

در فصول سرما، بیشتر مخلوط‌‌‌‌‌‌‌های نگه‌داری مورد استفاده، مخلوط‌هایی هستند که در دپو ذخیره شده‌‌‌اند. با توجه به ویژگی‌‌‌‌‌‌‌های این نوع آسفالت‌‌‌‌‌‌‌ها‌ می‎تواند برای مسافت‌‌‌‌‌‌‌های و طولانی حمل و سپس منتشر شود. این دسته از مخلوط‌‌‌‌‌‌‌ها تا مدت شش ماه قابل استفاده است.