سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملیات اجرای عایق های امولسیونی عایق کاری سطوح مخزن

نظر

 عملیات اجرای عایق های امولسیونی عایق کاری سطوح مخزن : برای اجرای عایق امولسیونی ، سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه عاملی که روی سطح وجود دارد که می تواند پیوند عایق امولسیونی به سطح را دچار مشکل می کند را حذف نمود . انواع آلودگی ها ، گرد و خاک ، چربی ها و ... عواملی هستند که مانع پیوند قدرتمند بین عایق امولسیونی و سطح خواهند شد . بدین منظور نیاز است تا توسط سند بلاست یا واتر جت، کلیه عوامل آلودگی از روی سطح زدوده شوند . اجرای عایق امولسیونی یا پوشش امولسیونی در دو لایه انجام می گیرد . قبل از اجرای عایق امولسیونی پیشنهاد می شود یک لایه پرایمر روی زیر آیند اجرا شود تا چسبندگی بهتری بین سطح و عایق ایجاد شود .

عملیات اجرای عایق های امولسیونی عایق کاری سطوح مخزن

برای ساخت پرایمر می توان 50 درصد عایق را با 50 درصد آب ترکیب نمود و بوسیله همزن مکانیکی ترکیب نمود و در نهایت توسط فرچه یا غلتک ، پرایمر امولسیونی روی سطح اجرا شود . پس از خشک شدن ظاهری پرایمر ( زمانی که آب موجود در پرایمر تبخیر شده و ظاهرا خشک شده است ولی هنوز کمی حالت چسبندگی وجود دارد ) لایه اول عایق امولسیونی اجرا می شود . برای اجرای لایه دوم عایق امولسیونی نیز باید همانند مرحله اول عمل نمود و زمانی که هنوز چسبندگی وجود دارد و ظاهرا به گیرش اولیه رسیده است ، لایه دوم را اجرا کنیم . پیشنهاد می شود مابین لایه اول و لایه دوم مش فایبر گلاس قرار گیرد تا علاوه بر افزایش مقاومت و افزایش انعطاف پذیری به اصطلاح عایق امولسیونی مسلح شود . توجه نمایید عایق امولسیونی به ترتیبی که در بالا توضیح داده شد ، می تواند جایگزین ایزوگام شود و بطور حتم عملکرد بهتری از ایزوگام خواهد داشت .

عایق ضد خوردگی مخازن عایق ضد خوردگی مخازن, انواع پوشش های ضد خوردگی

چنانچه در نظر است پس از اجرای عایقکاری روی عایق را بتن فراگیرد ، لازم است توسط پاشش ماسه یا سیلیس ریز دانه سطح آن زیر شود که البته این کار باید قبل از خشک شدن عایق انجام گیرد . بدین ترتیب سطح عایقکاری شده آماده اجرای ملات یا بتن بر روی خود خواهد شد . توجه نمایید ملات یا بتن باید حداقل پس از 24 ساعت از اجرای لایه نهایی عایق اجرا شود . در ضمن حداقل ضخامت لازم برای پوشش عایق امولسیونی توسط بتن یا ملات 5 سانتیمتر می باشد . میزان مصرف عایق امولسیونی با توجه به جنس زیر آیند و همواری سطح متفاوت است . ولی در شرایط نرمال هر کیلوگرم عایق امولسیونی قادر به پوشش 1 الی 2 متر مربع از سطح در یک لایه می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.