روش ساخت و اجرای فوم بتن جهت قابلیت عایق گرما و صدا

نظر

 روش ساخت و اجرای فوم بتن جهت قابلیت عایق گرما و صدا  : فوم بتن از مصالح ساختمانی جدید و مدرن می باشد که معایبی هم دارد.به منظور مصارف مختلف در ساختمان که به علت دارا بودن خواص فیزیکی منحصر به فرد خود، کاربردهای زیادی دارد. از جمله مزیت اصلی این نوع بتن، بالا بودن مقاومت بتن و همچنین پایین بودن ضریب انتقال حرارتی از محیط داخلی و بالا بودن قابلیت عایق گرما و صدا بودن آن است. این نوع بتن که در کف ساختمان نیز استفاده می شود، بتن ترکیب از سیمان، ماسه بادی، ماسه نرم، آب و فوم ( ماده شیمیایی تولید کننده کف) به دست می آید. وجود حباب زا در بتن، ضمن اختلاط با آب در دستگاه مخصوص، با سرعت زیادی حباب های هوازا تولید نموده و کف حاصل که کاملا پایدار می باشد. حاصل اختلاط  ملات سیمان و ماسه بادی در دستگاه مخلوط کن ویژه، خمیری روان یا فوم بتن را تشکیل می دهد. این نوع بتن به صورت درجا ئر محل پروژه با قالب های فلزی یا پلاستیکی قابل استفاده می باشد.

روش ساخت و اجرای فوم بتن جهت قابلیت عایق گرما و صدا 

برای ساخت فوم بتن ابتدا ماسه بادی یا ماسه نرم به همراه سیمان و در آخر هم با آب در دستگاه میکسر مخلوط می کنیم، سپس فوم کفزا را در محفظه ی فوم ساز دستگاه با آب رقیق می کنیم و با استفاده از پمپ هوا از لوله ی مخصوص خروجی های ریز همراه با فشار زیاد برای تولید کف عبور داده می شود. در مرحله ی بعد کف به وجود آمده در میکسر با دوغاب سیمان و آب مخلوط شده و حباب های ریز در کل ملات پخش می شوند. بعد از اختلاط کامل بتن با استفاده از پمپ، به طبقات پمپاژ می کنیم و به ضخامت حدودا 10 سانتی متر روی سطح پخش و تسطیح می کنیم. بعد از اتمام اجرای کامل آن، برای جلوگیری از ترک های سطحی، حداقل باید تا 3 روز سطح بتن مرطوب شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد فوم بتن کاربرد فوم بتن, انواع فوم بتن

انواع فوم بتن کدام هستند؟

مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کاربرد و تقسیم‌بندی فوم بتن، چگالی آن است. این ماده بر اساس چگالی به سه نوع چگالی بالا، متوسط و پایین تقسیم‌بندی می‌شود:

  • چگالی بالا (سازه‌ای): فوم بتن با چگالی بالا، دارای چگالی 1200 تا 1800 کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع فوم بتن، به منظور ساخت دیوارهای باربر، دیوارهای جداکننده و بلوک‌های پیش‌ساخته برای عضوهای باربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • چگالی متوسط: فوم بتن با چگالی متوسط، دارای چگالی 800 تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع فوم بتن، اغلب در ساخت بلوک‌های پیش‌ساخته برای عضوهای غیر باربر به کار می‌رود.
  • چگالی پایین (سبک): فوم بتن با چگالی پایین، دارای چگالی 300 تا 600 کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع فوم بتن با عنوان «بتن اسفنجی سبک» (Cellular Lightweight Concrete) یا به اختصار CLC و بتن سبک شناخته می‌شود. بتن سبک، گزینه بسیار خوبی برای عایق صدا و حرارت است. فوم بتن با چگالی پایین، مقاومت خوبی در برابر آتش‌سوزی، رطوبت و حمله حشرات دارد. همین موضوع، آن را به جایگزین مناسبی برای پشم شیشه و پشم چوب تبدیل کرده است.