سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل اجرای آب بندی چاله آسانسور توسط عایق رطوبتی RCI

نظر

مراحل اجرای آب بندی چاله آسانسور توسط عایق رطوبتی RCI : معمولا در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا میباشد، یکی از مشکلات عدیده سازندگان، آب بندی چاله آسانسور ساختمان می باشد. بهترین روش جهت آب بندی چاله آسانسور استفاده از افزودنی های آب بند کننده مناسب در هنگام اجرای بتن فونداسیون  در راستای تولید یک بتن آب بند می باشد.

مراحل اجرای آب بندی چاله آسانسور توسط عایق رطوبتی RCI

ولیکن به دلیل وجود فاکتورهای مختلف در اجرای بتن آب بند، معمولا در بیشتر موارد سازندگان با مشکل جمع شدن آب در کف چاله آسانسور مواجه هستند. در نوشتار زیر یکی از بهترین روش هایی که به آب بندی و عایقکاری چاله های آسانسور دارای نشست منفی کمک می کند، ارائه شده است.

مرحله اول : استفاده از عایق رطوبتی نفوذگر  LS Proof

عایق رطوبتی نفوذگر LS Proof یک ماده نفوذگر کریستال شونده است که میتوانید آن را مستقیما بر روی بتن کف و دیواره های چاله آسانسور و هر جایی که احتمال نشست منفی در آن وجود دارد استفاده نمایید. نفوذگر LS Proof به صورت مایع بوده و آن را مستقیما بر روی سطح بتن کف و دیواره اجرا میکنیم. برای اجرای نفوذگر مایع باید دقت داشت در زمان اجرا و تا حدود 24 ساعت پس از اجرای آن آبی در محل چاله آسالنسور وجود نداشته باشد تا کیورینگ اولیه این محصول اتفاق بیافتد. نفوذگر مایع LS Proof  یک پرایمر اولیه جهت آب بندی نشت اولیه بوده و هر کیلوگرم از این ماده تقریبا 8 مترمربع را پوشش میدهد. هرچند این ماده به تنهایی می تواند نقش آب بندی در نشتهای منفی را ایفا کند ولیکن به دلیل حسایت در آب بندی نشت منفی اجرای مراحل بعدی نیز توصیه می گردد. بسته بندی LS PROOF در گالن های 10 و 20 کیلویی می باشد.

ملات آب بندی چاله آسانسور ملات آب بندی چاله آسانسور, انواع عایق رطوبتی

مرحله دوم: ماهیچه کشی و اجرای عایق رطوبتی RCI

در این مرحله پس از اجرای LS Proof نسبت به اجرای یک ماهیچه سیمانی در محل اتصال کف به دیواره چاله آسانسور با استفاده از ملات ترمیمی آب بند الیافدار RCM اقدام کنید. پس از اجرای ماهیچه سیمانی، عایق رطوبتی الیافدار RCI را طبق دستور مصرف مندرج در کاتالوگ این محصول اجرا می نماییم. میزان مصرف RCM (ملات ترمیمی الیافدار) جهت هر متر طول ماهیچه کشی در حدود 2 تا 3 کیلوگرم میباشد. همچنین عایق رطوبتی RCI برای هر متر مربع در حدود 1/5 کیلوگرم مصرف می شود. باید توجه داشته باشید در اجرای کلیه این مراحل آب حاصل از نشت چاله آسانسور موجب شسته شدن لایه های اجرا شده قبل از خشک شدن و کیورینگ اولیه آنها نشود.

مرحله سوم: اجرای یک بتن آب بند در کف چاله آسانسور

در صورتی که امکان افزایش تراز کف چاله آسانسور وجود داشته باشد، توصیه میگردد پس از اجرای مراحل فوق نسبت به اجرای یک بتن آب بند بر روی کف با ضخامت 10 تا 20 سانتی متر اقدام گردد. بتن آب بند مذکور را بر اساس طرح اختلاط پیشنهادی یک ذیل آماده و اجرا نمایید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.