سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آب بندی دیوار حائل و روش های مختلف آن در صنعت ساختمان سازی

نظر

آب بندی دیوار حائل و روش های مختلف آن در صنعت ساختمان سازی : آب بندی دیوار حائل که به آن سازه ی نگهبان نیز می گویند، دیواریست که نقش تکیه گاه را در در برابر دیگر سازه ها ایفا می کند و به گونه ای طراحی می شود که بتواند مقاومت سازه را افزایش دهند. هدف از ایجاد این دیوار ، جلوگیری از ریزش خاک، شن و ماسه می باشد. این دیوار به خصوص در دامنه های کوه ها برای جلوگیری از ریزش کوه کاربرهای بسیاری دارد که ان را در انواع مختلفی می سازند. دیوار های حائل از نفوذ آب در امان نیستند و از آنجا که نقش تگیه گاه را برای سازه ها ایفا می کنند، نفوذ آب در آن ها موردی است که باید از آن جلوگیری گردد.

آب بندی دیوار حائل و روش های مختلف آن در صنعت ساختمان سازی

یکی از دلایل نیاز به آب بندی دیوار حائل ، این است که این دیوارها اغلب در معرض منابع آب و یا منابع آب های زیر زمینی قرار می گیرند . در برخی از شرایط، این منابع بالاتر از سطح دیوار و یا سطح زمین قرار گرفته اند و با وجود شیب تند و یا نسبی موجود ، این اب ها به سمت دیوار های حائل به حرکت در آمده و دیوار را با مشکلاتی چون نشتی مواجه می کنند. یکی از روش های جلوگیری از نفوذ آب به داخل دیوار های حائل، آب بندی دیوار های حائل می باشد که به طرق مختلفی انجام می پذیرد. سازه های زیرزمینی به هر علتی مانند قصورات اجرایی و مشکلات ساخت ، می توانند با نشت آب در تراز های زیر زمین ، در مکان هایی که تراز آب زیرزمینی بالا می باشد ( سواحل دریا و استانهای جنوبی و ساختمان های با عمق احداثی بسیار پایین ) ، مواجه و روبرو گردند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی دیوار بتنی عایق بندی دیوار بتنی, آب بندی دیوارهای برشی

آب بندی در سازه های تراز منفی ، عموما به صورت فشار منفی می باشد. از این رو همواره شرایط ( گستردگی ، محل و شدت نشت ) در گزینش روش به کار گرفته شده موثر می باشد. آنچه پر واضح است روش و متریال آب بندی فشار منفی نسبت به فشار مثبت دارای پیچیدگی های اجرایی بالاتر و مشخصات کیفی بیشتری می باشد. در آب بندی فشار منفی به علت حرکت تدریجی آب از یک سو و از سوی دیگر ، ماهیت شرایط عملرد مواد آب بندی ، آب بندی دارای هزینه های زمانی و مالی بالاتری نسبت به فشار مثبت می باشد.  از این رو همواره تصمیم گیری در خصوص نوع محصول ، گستره عملیات اجرایی و روش آب بندی از اهمیت بالایی برخودار می باشد. بنابراین یک کارشناس با تجربه در گام نخست ، باید قضاوت خوبی در به کارگیری روش و محل هایی که باید عملیات آب بندی در آنها صورت پذیرد داشته باشد، تا با کمترین هزینه و عملیات و متریال ، به دور از سعی و خطای زائد ، بهترین نتیجه گرفته شود .