سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موارد کاربرد انواع ایزوگام های رطوبتی بر اساس لایه های آنها

نظر

موارد کاربرد انواع ایزوگام های رطوبتی بر اساس لایه های آنها : استفاده از ایزوگام به همین چند دهه قبل بر نمی‌گردد بلکه سالیان سال است که در مورد نفوذ آب به دیوارها و سقف چالش وجود دارد و سعی بر این دارند که ماده‌ای تولید کنند که بتواند عایق ضد آب باشد و یا اینکه عایق ضد آب موجود را بهبود ببخشند. از قدیم الایام شاید نام کاهگل به گوشتان خورده باشد، کاهگل به عنوان قدیمی‌ترین عایق ضد آب در شهرهای ایران شناخته می‌شود که با گذشت سالیان دور و دراز و با پیشرفت تکنولوژی و تولید عایق‌های جدید همچنان در برخی شهرهای ایران استفاده می‌شود.

موارد کاربرد انواع ایزوگام های رطوبتی بر اساس لایه های آنها

ایزوگام دمیده از 60 تا 70 درصد قیر خالص ایجاد شده که از تقطیر نفت خام به دست می‌آید، در مواد تشکیل دهنده ایزوگام پلیمری به غیر از قیر می‌توان به استفاده از پلی استر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن و غیره اشاره کرد. لازم است توضیحی مختصر دهیم ابتدا به توضیح پلی استر و تیشو می‌پردازیم. در کارخانه‌هایی که به تولید ایزوگام می‌پردازد غیر از قیر از موارد دیگری به نام پلی استر سوزنی و یا نبافته استفاده می‌کنند که این ماده خود از 2 لایه پلی استر تیشو تشکیل شده و بعد از قیر یکی از مواد عمده ساخت ایزوگام است. این مواد پلی استر کمترین واکنش را به آب نشان می‌دهند. از طرفی عایق خوبی برای جلوگیری از نفوذ آب است. از خصوصیات دیگری که این نوع پلی استر‌ها دارند، می‌توان به انعطاف پذیری و تغییر شکل در مواقعی که حرارت می‌بینند اشاره کرد. یکی از راه های درجه بندی و مقایسه ایزوگام، دسته بندی آنها بر اساس لایه ها و روکش های مختلف ایزوگام بکار رفته می باشد. دو نوع مهم آن ها از نظر جنس و مواد سازنده ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده هستند. 

ایزوگام پلیمری :

نوعی از ایزوگام با درصد قیر 60 الی 70 درصد می باشد و از تقطیر نفت خام در پالایشگاه ها به دست می آید. مواد به کار رفته در ساخت این نوع ایزوگام عبارتند از قیر با خلوص بالا، پلی استر، تیشو، لایه آلومینیوم، پودر تالک، پوشال پلاستیکی و … ترکیب این مواد در دستگاه های ساخت پلیمر مخلوط شده و به مایع تبدیل می‌شود که به‌عنوان شیره ایزوگام از آن نام می‌برند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع ایزوگام بر اساس لایه انواع ایزوگام بر اساس لایه, عایق کاری سطوح با ایزوگام

ایزوگام دمیده:

مواد اصلی تشکیل دهنده این نوع ایزوگام قیر است که برای تهیه آن داخل نفت کوره ای هوا می دمند. ایزوگام دمیده نسبت به ایزوگام پلیمری از کیفیت پایین تری برخوردار است. به همین دلیل از آن در ساخت پوشش های بام و باطری اتومبیل و نظیر آن استفاده می شود.

ایزوگام یک لایه و دو لایه:

ایزوگام ها را برحسب دارا بودن تعداد لایه های مختلف به دو دسته تک لایه و دولایه تقسیم می‌کنند. بدیهی است ایزوگام های تک لایه ظرافت و انعطاف پذیری بیشتری دارد در حالی که ایزوگام دو لایه از پلی استر ضخیم با استحکام بالا ساخته شده است.