سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع متریال مورد استفاده در عایق کاری رطوبتی پلیمری ساختمان

نظر

انواع متریال مورد استفاده در عایق کاری رطوبتی پلیمری ساختمان : همان طور که از نام این نوع از متریال عایق کاری رطوبتی بر می آید، در ساخت آن از مواد پلیمری استفاده می گردد. عایق رطوبتی پلیمری بر اساس ترکیبات شیمیایی مواد آب گریز طبق فرمولاسیون خاصی تولید می شود. این ترکیب در تماس مستقیم با آب در سطح مناطقی که بارندگی و رطوبت آن بالاست، مقاومت بسیار بالایی داشته و قابلیت چسبندگی خود را حفظ می کند. غلظت این نوع عایق رطوبتی به گونه ای است که بدون نیاز به ترکیب با سایر مواد قابل استفاده بوده و سطح یکپارچه ای را به ارمغان می آورد. به طور معمول عمر مفید عایق پلیمری بیشتر از سایر عایق های رطوبتی می باشد. 

انواع متریال مورد استفاده در عایق کاری رطوبتی پلیمری ساختمان

یکی از مهم ترین انواع متریال مورد استفاده در عایق کاری رطوبتی پلیمری ، پلی یوریا است. این ماده را می توان به صورت پاششی اجرا نمود. از این نوع عایق رطوبتی می توان به منظور عایق کاری پشت بام، سقف، لوله های فاضلاب، استخر و ... استفاده کرد. لازم به ذکر است که اجرای عایق رطوبتی پلیمری و نانو بسیار مشابه به یکدیگر بوده و تفاوت آنها در ساختار شیمیایی عایق می باشد. در واقع عایق رطوبتی نانو می تواند به صورت عایق نانو پلیمری نیز باشد. بالعکس، یک عایق پلیمری می تواند به صورت نانو هم عرضه گردیده و مورد استفاده قرار گیرد. در کنار تمامی مزایا و خاصیت هایی که این محصول دارد، چند نقطه ضعف کوچک را برای این فراورده بیان نموده اند. یکی از این مشکلات هزینه بالای استفاده از عایق پلیمری استخر است و دلیل بالا رفتن هزینه استفاده از حجم بالایی از مواد برای عایق دهی سطح می باشد که این قیمت بالا را می توان با ماندگاری زیاد و کارامدی فراورده توجیه کرد. نکته بسیار مهم اینکه زمان استفاده از این محصول نکات ایمنی را رعایت نمائید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع عایق های پلیمری انواع عایق های پلیمری, عایق بندی رطوبتی پلیمری

عایق های رطوبتی نانو پلیمر ترکیبی، عایق های شفاف و نفوذ ناپذیر نانو به شمار می روند که از ترکیب کوپلیمر آکریلیک با نانو سرامیک ها ساخته شدند.این نوع عایق کاربرد زیادی در انواع سطوح ساختمان ها دارد و کم کم دارد جای گزینی برای عایق های سنتی می شود.کاربرد این نوع عایق ها برای آب بندی استخر.نمای ساختمان.درزگیری کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی و خانه و …می باشد. عایق رطوبتی پلیمری که به آن ایزوپل پوششی پلیمری نیز می گویند، نوعز عایق می باشد که بر پایه آب است. پس از استفاده از این عایق روی سطوح مختلف، به لایه ای مقاوم در برابر رطوبت تبدیل می شود. این نوع از عایق ها در دو نوع وجود دارند که می توان این گونه از آن ها نام برد:

  • پایه آب
  • پایه حلال

پایه آب آن بسیار مرسوم تر می باشد که باز خود به دو بخش دیگری تبدیل می شود که عبارتند از:

  1. تک جزئی: در آن پایه سیمانی وجود ندارد و همین باعث شده تا قدرت چسبندگی پایین داشته باشند. 
  2. دو جزئی: دارای پایه سیمانی است که عایق های رطوبتی موسوم به ام سی آی و آر سی آی از این جمله اند.  البته همان گونه که در بالا هم ذکر شد، این عایق ها خواص بسیار زیادی دارند و از نوع الیاف دار آن هم در بازار موجود می باشد.