سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عملکرد انواع عایق های ضد خوردگی در انواع سطوح فلزی

نظر

نحوه عملکرد انواع عایق های ضد خوردگی در انواع سطوح فلزی : سطوح فلزی در ساختمان استفاده‌ زیادی دارند، ولی معمولا در معرض انواع آسیب‌ها و خطرات قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از بعضی آسیب‌دیدگی سطوح فلزی از موادی به نام عایق استفاده می‌کنند. عایق‌ها برای کاهش تلفات حرارتی در تجهیزات مختلف ساختمان از جمله لوله‌ها و کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این موارد، برای جلوگیری از انتقال صوت و سروصدا و همچنین نفوذ رطوبت هم از عایق استفاده می‌کنند. در سطوح فلزی به دلیل وجود حرارت بسیار بالا در هنگام انتقال، احتمال پوسیدگی، زنگ‌ زدگی و همچنین هدر رفت انرژی بسیار بالاست. پوسیدگی این سطوح می‌تواند به خرابی‌های سیستمی دیگر منجر شود که هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند.  در این مقاله قصد داریم تا شما را با عایق کاری سطوح فلزی، انواع و نکات مرتبط با آن بیشتر آشنا کنیم.

نحوه عملکرد انواع عایق های ضد خوردگی در انواع سطوح فلزی

بازدارنده های خوردگی با وزن مولکولی پایین تنش سطحی آب را تغییر می دهند. در واقع این گروه نقش عامل فعال سطح را به عهده دارند، از این جهت که آنها لایه ای محافظ بر سطح فلز تشکیل می دهند. ضدخوردگی های پلیمری، مشابه ضد خوردگی با وزن مولکولی پایین عمل می کنند. بازدارنده های خوردگی پلیمری فیلمی با پوشش های پلیمری (که اثر متقابلی با سطح قبل از تشکیل فیلم خشک دارند) متفاوت می باشند. بازدارنده های خوردگی پلیمری ممکن است که لایه ای مانع در برابر اکسیژن و آب تشکیل ندهد، اما در مقابل، پتانسیل خوردگی فلز را تغییر می دهند. مهارکننده خوردگی، ماده شیمیایی است که زمانی که با غلظت های اندک به محیط افزوده می گردد، به طور موثری نرخ خوردگی را کاهش می دهد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش عایق بندی فلز پوشش عایق بندی فلز, عایق های ضد خوردگی فلزات

سطوح فلزی در بسیاری از اجزای ساختمان استفاده می‌شوند. به همین خاطر نگهداری درست و اصولی از آن‌ها می‌تواند در هزینه‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. سطوح فلزی به راحتی می‌توانند دچار خوردگی، پوسیدگی یا زنگ‌زدگی شوند. به همین خاطر عایق‌کاری باید به سرعت روی سطوح فلزی اعمال شود. عایق‌بندی این سطوح منجر به کاهش درصد زیادی از هزینه‌ها می‌شود. البته باید به این نکته دقت کنید که اگر عایق‌کاری به صورت درست انجام نشود، نه تنها هزینه‌ها کم نمی‌شوند، بلکه باید هزینه‌ای برای تعمیرات و از بین بردن پوسیدگی‌های لوله‌های فلزی کنار بگذارید. مشکل دیگری که ممکن است با عایق‌کاری غیر اصولی به سراغ شما آید، ترکیدگی و پوسیدگی لوله‌ها و تاسیسات ساختمان است. مثلا اگر عایق‌کاری با پشم شیشه را قبل از پرایمر کردن لوله فلزی انجام دهید، لوله‌ها به سرعت دچار پوسیدگی می‌شوند. اگر لوله‌های فلزی شما در بستری آهکی قرار دارند، هم بی‌توجهی به عایق‌کاری می‌تواند خسارات سنگینی به شما وارد کند.