سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تولید و اجرای قیرهای پلیمری برای مصارف راهسازی

نظر

روش های تولید و اجرای قیرهای پلیمری برای مصارف راهسازی : اصلاح کننده های قیر موادی هستند که با از بیش به قیر افزوده شده یا در حین تهیه مخلوط های آسفالتی به واحد مخلوط کننده کارخانه آسفالت اضافه می شوند تا خواص با عملکرد قیر دارای افزودنی یا مخلوط آسفالتی ساخته شده با آن را بهبود بخشند. پلیمرها مهم ترین خانواده اصلاح کننده های قیرند. پودر لاستیک بازیابی شده بطور وسیعی در اصلاح قیر بکار می رود. از مزایای افزودن پودر لاستیک به قیر می توان افزایش مقاومت مخلوط های آسفالتی در مقابل یخ زدن، کاهش صدای ناشی از ترافیک و کاهش آلاینده های محیط زیست را نام برد. 

روش های تولید و اجرای قیرهای پلیمری برای مصارف راهسازی

این پلیمرها که جهت اختلاط با قیر سنتز شده‌اند جدیدترین و مؤثرترین پلیمرها برای تغییر خواص قیر به ویژه برای مصارف راهسازی هستند. مشکلات و نارسایی هایی که در اختلاط لاستیک‌ها و پلاستیک‌ها با قیر، موجود بوده در این پلیمرها حل شده است. در خصوص استفاده از این پلیمر در قیر باید توجه ‌‌داشت که خواص قیر تنها در صورتی که SBS به صورت فاز پراکنده در داخل قیر در آید، باعث بهبود خواص قیر خواهد شد. این افزایش پایداری به دو صورت امکانپذیر است.

  • روش اول با استفاده از اضافه کردن ماده‌ی دیگری به مخلوط است که توسط کاهش اختلاف دانسیته‌ی آن‌ها باعث افزایش امکان اختلاط شود.
  • روش دوم که در سطح میکروسکوپیک انجام می‌گیرد به وسیله‌ی کوچک کردن ابعاد ذرات پلیمری در حد نانومتری، مشکل این ناسازگاری از بین می‌ رود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
انواع قیر پلیمری انواع قیر پلیمری, قیمت عایق های رطوبتی پلیمری

در این روش با کم شدن نیروی وزن ذرات در مقابل نیروهای بین مولکولی قیر پلیمر، از تجمع مولکول‌های پلیمر و تشکیل قلمروی پلیمری جلوگیری می‌شود. یکی از نکات دیگری که در استفاده از این دسته از پلیمرها با وجود کیفیت بالای نتایج آن باید مد نظر قرار گیرد، قیمت نسبتاً بالای این دسته از پلیمرها نسبت به دیگر انواع آن‌ها است. نتایج به دست آمده از آزمایش‌های نقطه‌ی نرمی، درجه‌ی نفوذ و ویسکوزیته نشان داد که افزایش پلیمر SBS به قیر موجب بهبود خصوصیات رئولوژیک قیر از جمله کاهش حساسیت حرارتی قیر و افزایش نقطه‌ی نرمی و شاخص نفوذپذیری و کاهش نفوذ می‌شود. همچنین مقایسه‌ی نتایج بعد از پیر شدگی قیرهای خالص و اصلاح شده با SBS نشان می‌دهد که قیرهای اصلاح شده با SBS خصوصیات رئولوژیک بهتری نسبت به قیر خالص خواهد داشت. اما در هر دو حالت پیرشدگی باعث افزایش نقطه‌ی نرمی و ویسکوزیته و کاهش درجه‌ی نفوذ شده است. اما به طور کلی میزان پیرشدگی در قیرهای اصلاح شده با پلیمر SBS کمتر از قیر خالص بوده است.