سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق کاری استخر با توجه به موقعیت استخر و نوع سازه

نظر

عایق کاری استخر با توجه به موقعیت استخر و نوع سازه : عایق کاری استخر با توجه به موقعیت استخر ، نوع سازه آن (بتنی، آجری و ...) ، شرایط محیطی ، ابعاد استخر و ... انجام می شود. به منظور عایق بندی استخر می توان از روش های متعددی همچون عایق بندی استخر با ایزوگام و قیرگونی ، عایق کاری استخر با فایبرگلاس ، چسب عایق بندی استخر و ... استفاده نمود. در این میان چسب عایق بندی استخر از بروز ترین و کارآمدترین روش عایق کاری استخر محسوب می گردد. این سیستم به علت محدودیت های ذاتی ژئوممبرین در استخر های کشاورزی مناسب بوده و کاربرد خوبی در استخر های شنا به ندارد.

عایق کاری استخر با توجه به موقعیت استخر و نوع سازه

چرا که خود دارای نمای مناسبی به علت رنگ آن نبوده و چسبندگی لازم را برای اجرای کاشی ندارد. لازم به ذکر است این سیستم برای استخر یا مخازن آب کشاورزی و پرورش ماهی که دارای ابعاد بزرگ می باشد به خصوص در مواقعی که عملیات سازه ای صورت نگرفته و بستر کار صرفا خاکی یا شفته آهک می باشد به لحاظ سرعت بالای اجرا و اقتصادی بودن گزینه بهتر می باشد. یکی از مهمترین فاکتور ها و خصوصیات استخر ها به علت کاربری  آنها مبحث آب بندی می باشد.

عایق بندی استخر باغ عایق بندی استخر باغ, عایق های استخری آبی

 آب بندی در استخرها به علت خصوصیات منحصر به فرد خود نیازمند دقت عمل و تصمیم گیری های ویژه ای می باشد . از جمله مواردی که می تواند باعث تمایز آب بندی استخرها با سایر سازه های آبی مانند مخازن آب یا فاضلاب می باشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  1. تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آن در سازه استخر
  2. عدم دسترسی به بدنه استخر در بسیاری از مواقع که به علت اجرای پوشش نهایی مانند کاشی کاری امکان تعمیرات ثانویه ناممکن ، سخت و هزینه بر می باشد.
  3. جابجایی و نشت در بدنه به علت اینکه در بسیاری از مواقع استخرها با استفاده از مصالح سنتی مانند آجر و یا بلوک ساخته می شوند و این امر به علت ناهمگن بودن سازه می تواند منجر به ایجاد ترک و یا جابجایی های هر چند کوچک گردد که به نوبه خود می تواند باعث ایجاد نشتی هایی در استخر گردد.
  4. اجرای سازه در پارت ها کوچک به علت ساخت سنتی که منجر به ایجاد درزهای مختلف اجرایی می گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.