سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اجرای عایق پیش ساخته ایزوگام در پشت بام سازه ها

نظر

نحوه اجرای عایق پیش ساخته ایزوگام در پشت بام سازه ها : ایزوگام نوعی محصول تولید شده برای عایق بندی است. این محصول را می توان روی همه سطوح نصب کرد. حتی اجرای ایزوگام روی سطوح فلزی نیز امکان پذیر است. وظیفه ایزوگام جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان است. با نصب ایزوگام آب و رطوبت نمی تواند به طبقات زیرین نفوذ کند. بنابراین در هر مکانی که لوله کشی آب و فاضلاب وجود داشته باشد باید از عایق بندی با ایزوگام، استفاده کرد. در منازل مسکونی کف حمام، دستشویی و توالت، آشپزخانه، تراس، پشت بام و حتی پارکینگ و زیر زمین نیز دارای عایق رطوبتی می باشند. حتی دور لوله های فاضلاب و لوله کشی ساختمان نیز عایق بندی شده است. اگر در خانه از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنید نیز لوله ها قبلا با عایق، پوشیده شده اند. نحوه اجرای عایق در هر مورد متفاوت است.

نحوه اجرای عایق پیش ساخته ایزوگام در پشت بام سازه ها

شرایط سطح زیر کار برای اجرای درست ایزوگام بسیار مهم است. برای مثال اگر برای بام ساختمانی که هنوز کاملا تکمیل نشده است ایزوگام را انجام دهید،‌ کارهای بنایی و ساختمانی، مواد و مصالح و عبور و مرور کارگران ممکن است باعث سوراخ شدن ایزوگام شود. از طرفی موزاییک اجرا شده در بام باید کاملا خشک شده باشد و از زمان اجرای آن مدتی گذشته باشد. باید دقت داشته باشید که سطح زیر ایزوگام دارای ناهمواری نباشد و ناهمواری‌ها تا جای ممکن قبل از شروع کار برطرف شود. اگر روی سطح زیر ایزوگام، برآمدگی‌هایی نظیر انتهای میلگرد یا تیر آهن و یا هر جسم تیز دیگری وجود دارد باید آن را بریده و سطح کار را تراز کرد. در بام تجهیزاتی مانند کولر گازی، کابل‌ های آنتن و غیره باید قبل از شروع کار جمع‌ آوری شوند تا سرعت اجرای ایزوگام کاهش پیدا نکند. همچنین محل مورد نظر باید کاملا خشک، تمیز و بدون گرد و خاک یا هرگونه خزه، غبار، نفت، گریس و سایر آلودگی‌ها باشد. بهتر است قبل از شروع کار، محل را جارو زده و پلیسه‎های سیمان و یا سنگریزه ‎های نوک تیز چسبیده به بتن سقف جمع شود سپس سقف را با آب بشویید و پس از خشک شدن کامل ایزوگام اجرا شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی با ایزوگام عایق بندی با ایزوگام, انواع عایق رطوبتی در کرج

اگر سطح زیرین فلزی است به دلیل احتمال وجود زنگ‌زدگی و یا آلودگی، باید با روش‌های مناسب آن را پاک کنید. سپس از یک پوشش آستری ضد‌زنگ استفاده کنید. دقت داشته باشید که شیب‌بندی پشت بام به هیچ عنوان با ایزوگام درست نمی شود بنابراین باید قبل از نصب ایزوگام، شیب‌بندی را با آسفالت و یا ملات ماسه و سیمان درست کنید. هر چه شیب‌بندی بام و ماهیچه‌گیری در گوشه‌ها بهتر رعایت شود، در هنگام بارندگی آب سریع‌تر از پشت‌بام خارج می‌شود بنابراین رطوبت کمتری جذب می‌شود. شیب‌بندی بام به طور استاندارد باید عددی بین 1 تا 3 درصد باشد. یعنی در هر متر طول، باید یک تا سه سانتی‌متر تغییر ارتفاع داشته باشیم.