سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب قیر و گونی رایج ترین پوشش های عایق رطوبتی پشت بام

نظر

نصب قیر و گونی رایج ترین پوشش های عایق رطوبتی پشت بام : پوشش قیر و گونی که رایج ترین نوع عایق رطوبتی در ایران است، چنین پوشش هایی کم دوام اند و هر چند سال یکبار به تعمیر و پوشش دوباره نیاز دارند. از طرف دیگر، گونی مورد مصرف در عایق کاری کلاً از خارج وارد می شود. با عایق های رطوبتی پیش ساخته می توان بسیاری از مشکلات عایق کاری رطوبتی را حل کرد.  دانش عایق رطوبتی ( ایزوگام ) از اوایل دهه 1350 وارد ایران شد و به تدریج به دلیل تاب کششی زیاد و پایداری در برابر عوامل جوی و ارزبری کم مورد توجه و استقبال خوب مصرف کنندگان قرار گرفت و به تدریج توانست جای عایق های سنتی ( کاهگل ، قیرگونی ) را گرفته و با پیشرفت صنعت ساختمان بر کیفیت تولید و استفاده آن افزوده گردید.

نصب قیر و گونی رایج ترین پوشش های عایق رطوبتی پشت بام

نوع دیگر پوشش های بام رایج در دنیا پوشش های قیر اصلاح شده است. استفاده از پلیمر لاستیک در قیر باعث بهتر شدن خواص آن می شود. بدین ترتیب که با افزایش درجه نرمی و کاهش نقاط شکنندگی قیر دوام زیاد می گردد. قیرگونی به غیر از سادگی و راحتی اجرای کار و البته در دسترس و نسبتا ارزان بودن متریال لازم برای ساخت، مناسب بودن برای فضاهای کوچک یا شکستگی‌های زیاد مانند حمام،‌ آشپزخانه و پای ستون‌ها هم از مزایای این شیوه عایق‌کاری سطوح کف و سقف و دیوارها است. البته حواستان باشد انجام و اجرای این قیرگونی حتما به تخصص و تجربه نیاز دارد و به‌دلیل لزوم کار کردن با قیر داغ و آسیب‌پذیری زیاد سطح قیرگونی درصورت نداشتن مهارت کافی می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. مثلا یک قیرگونی کار ماهر در این حوزه می‌داند که در شرایط نامساعد آب‌وهوایی مثلا بارانی یا برفی بودن نباید به اجرای کار دست بزند چون به علت سریع سرد شدن قیر و احتمالا مرطوب شدن سطح، در زیر لایه‌های قیرگونی حباب‌هایی تشکیل می‌شود که با سرد و گرم شدن هوا یا هر ضربه‌ای به سطوح عایق و حتی جزئی‌ترین حرکات اجزای ساختمان ممکن است دچاره صدمه و پارگی شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
عایق قیر پشت بام عایق قیر پشت بام, انواع عایق های رطوبتی قیری

قیرگونی متداول‌ترین عایق رطوبتی بعد از ایزوگام می‌باشد .برای قیر گونی پی ابتدا سطح پی را با قشری از قیر پوشانده سپس اقدام به پهن کردن یک لایه گونی بر روی آن می‌کنیم وبعد از این عمل سطح مورد نظر را با قیر مخصوص می‌پوشانیم.  از آنجا که قیمت ایزوگام نسبت به قیرگونی پایین‌تر است برای جلوگیری از رطوبت، از ایزوگام استفاده می‌شود.