سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پوشش های رزین آب بندی مخازن بتنی و انواع سازه ها

نظر

انواع پوشش های رزین آب بندی مخازن بتنی و انواع سازه ها : آب بندی مخازن سازه ها جزو مهم ترین بخش های پروژه های عمرانی به شمار می آید . مهمترین آن ، مخازن بتنی آب یا فاضلاب ها هستند . مهم ترین مشکل بتن دوام در نفوذ پذیری مقابل گاز و آب می باشد و کنترل و نفوذ آب به درون بتن باعث پایداری بیشتر بتن خواهد شد. این ماده به شکل مایع سفید رنگ بوده که جهت آب بندی صد درصد سطوح استفاده می شود این عایق بر پایه رزین های آکرولیک و با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده است و دارای خاصیت الاستیسیته می ‏باشد و توانایی ترکیب با هر نوع ملات سیمانی را به راحتی دارا بوده است.

انواع پوشش های رزین آب بندی مخازن بتنی و انواع سازه ها

آب بندی مخازن بتنی که با این روش از آب بندی می تواند در دو روش تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی و انواع پوشش های آب بندی صورت پذیرد. تزریق رزین های پلی اورتان و اپوکسی بوسیله پمپ مخصوص می باشد که آب بندی از داخل و عمق بتن را بدنبال خواهد داشت. سازه های بتونی جدید نیز که هنوز در معرض مواد شیمیایی خورنده قرار نگرفته اند می بایست دارای شرایطی باشند که بتوان بر روی آنها پوشش های ضد خوردگی را اجرا نمود. پوشش ها و لاینینگهای ضد خوردگی می بایست به صورت محکم و مطمئن به سطوح بتونی زیر کار بچسبند که در این خصوص سازه بتونی باید طوری ساخته و اجرا گردد که دارای ماکزیمم قدرت نگهداری پوشش و نیز از مقاومت کششی خوبی برخوردار باشد. به طور کلی پوشش ها و لاینینگهای حفاظتی پشتیبان و نگهدارنده خود نمی‌باشند به جز لاینینگ داخل پیت ها و مخازن که در آنجا پوشش از یک خود پایداری و ایستایی مناسب برخوردار می باشد) و معمولاً در مقابل تنش های خمشی ضعیف عمل می کنند.

پوشش های آب بندی عبارتند از :

  • نفوذگر و کریستال شونده بتن.
  • پلیمری سیمانی دو جزئی بتن.
  • پلی اورتان و اپوکسی بتن.
  •  پلی اورتان بتن.
  • پوشش آب بند کننده اکرولیکی بتن.
  • پوشش آب کننده سیلوکسان بتن.

رزین آب بندی مخازن رزین آب بندی مخازن, عایق های پوششی مخازن بتنی

روش های مصرف پوشش آب بندی رزینی :

برای آب بندی : استخر- مخزن آب و آب و فاضلاب – سونا – جکوزی – حمام – سرویس بهداشتی- بالکن – دیوار در معرض مداوم باران – دیوار زیرزمین – کف پارکینگها – پشت بام ها.

  1. ابتدا با قلم مو یک بار رزین T100 را بطور خالص بر روی سطوح سیمانی اجرا می نماییم.
  2. یک ساعت پس از اجرای مرحله اول یک پیمانه رزین مورد نظر به علاوه دو پیمانه سیمان و سه پیمانه پودر سنگ و یا سیلیس درون ظرف مناسب ریخته به اندازه کافی آب به آن اضافه نمایید . سپس با ماله یا قلم مو و ابزار مشابه ملات آماده شده را بر روی سطح سیمانی به ضخامت 3 میلیمتر اجرا نمایید و سپس با قلم مو سطح را پرداخت کنید تا کاملا صاف شود بهتر است این عمل را در دو لایه به فاصله 6 ساعت از هم اجرا نمایید.