سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد عایق کاری حرارتی جدار خارجی ساختمان ها و سازه ها

نظر

کاربرد عایق کاری حرارتی جدار خارجی ساختمان ها و سازه ها : برای صرفه جویی در مصرف انرژی و محدود کردن انتقال گرما، تمامی اجزای تشکیل دهنده پوسته (جدار) خارجی که از یک طرف با فضاهای کنترل شده و از یک طرف دیگر با فضای خارج و یا فضاهای کنترل نشده در تماس هستند طبق ضوابط تعیین شده در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان از لحاظ خصوصیات حرارتی باید کنترل شده باشند. عایق کاری جدار خارجی روش اصلی کاهش بارهای حرارتی و برودتی ساختمان است. عایق کاری حرارتی می تواند از داخل، خارج، یا به صورت لایه های در میان عناصر ساختمانی اجرا شود یا مصالح تشکیل دهنده عنصر ساختمانی به تنهایی دارای ضریب هدایت حرارتی اندک بوده و مانند عایق حرارتی عمل نماید (عایق حرارتی همگن).

کاربرد عایق کاری حرارتی جدار خارجی ساختمان ها و سازه ها

عایق کاری از داخل برای به حداقل رساندن اینرسی حرارتی ساختمان انجام می شود. به عنوان مثال ، برای ساختمان های با استفاده منقطع مناسب ترین نوع محسوب می شود. عایق کاری از خارج ، اینرسی حرارتی هیتر ساختمان را به حداکثر می رساند و باعث می شود که نوسان های دمای داخل ساختمان کاهش یابد و تنظیم دما به آسانی انجام پذیرد. در گذشته ساختمان ها تنها سرپناه و مکانی برای حفظ جان و مال ساکنان بودند و چندان توجهی به عایق کاری حرارتی آن ها نمی شده. اما با افزایش روز افزون قیمت انرژی، ساختمان هایی که عایق کاری حرارتی نشدند تبدیل به مکان هایی برای به هدر رفتن انرژی و اتلاف هزینه های بسیار شدند. متاسفانه تعداد این ساختمان ها و میزان اتلاف انرژی در آن ها در کشور ما کم نمی باشد. در زمستان به دلیل اختلاف دمای بیرون و درون ساختمان، در ساختمان هایی که عایق کاری نشده اند، گرما به راحتی از جداره ها عبور کرده و به بیرون منتقل می شود و برای گرم نگه داشتن ساختمان سوخت بیشتری باید سوزانده شود تا دمای مناسب در ساختمان تامین شود. عایق های حرارتی به دلیل ضریب انتقال حرارت پایینی که دارند می توانند به عنوان سدی در برابر این انتقال حرارت عمل کند و میزان اتلاف حرارت را به مقدار قابل چشم گیری کاهش دهند.

عایق کاری حرارتی جدار ساختمان عایق کاری حرارتی جدار ساختمان, عایق حرارتی پوسته سازه ها

وجود عایق حرارتی مناسب در جدارهای ساختمانی تأثیر زیادی در میزان بارهای حرارتی سالیانه ساختمان ها دارد. استفاده از مقدار بهینه ضخامت عایق حرارتی و همچنین بهترین حالت قرارگیری این عایق در جدارهای ساختمانی از نظر میزان مصرف انرژی ساختمان مهم می باشد. همچنین بهترین محل قرارگیری عایق در اقلیم های مختلف نیز متفاوت می باشد. با توجه به موارد بالا پیشنهاد میشود که بعد از بدست آوردن میزان بهینه ضخامت عایق حرارتی، با توجه به اقلیم موردنظر محل بهینه قرارگیری این عایق در جدار ساختمانی نیز مورد بررسی قرارگیرد تا بتوان حداکثر استفاده را از قرار دادن عایق در جدار ساختمانی بدست آورد. در بعضی حالات تفاوت در میزان صرفه جوئی انرژی تا 20 درصد برآورد می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.