سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی پوشش های پلیمری آب بندی و آبگریز نمودن سطح بتن

نظر

کارایی پوشش های پلیمری آب بندی و آبگریز نمودن سطح بتن : تخریب زود هنگام بتن در ساختمان ها علاوه بر فرسایش بافت اصلی بنا، موجب افزایش هزینه های بازسازی و نوسازی ساختمان ها را در طول زمان می گردد. از این رو به منظور جلوگیری از فرآیند تخریب، کاربرد پوشش های پلیمری در سطح بتن می توانند بهترین گزینه یا پیشنهاد باشند. به دنبال تحقیقات گسترده، بسیاری از محققان دریافتند که پوشش های پلیمری ترموست می تواند در برابر تغییرات محیطی و درونی مقاومت نشان داده و مانع از تخریب ناشی از این دو مکانیزم گردد. در واقع این پوشش ها به عنوان یک محافظ در سطح بتن و نیز در بازسازی یا نوسازی دیوارهای بتنی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کارایی پوشش های پلیمری آب بندی و آبگریز نمودن سطح بتن

بخش عمده ایجاد شکاف و ترک در سطح بتن به دلیل فعل و انفعالات درونی و گازهای ناشی از آن، تبخیر سطحی و ایجاد تنش در سطح که خود را به شکل ترک های سطحی با فضاهای خالی نشان می دهد، خواهد بود. پوشش های پلیمری مقاومت و استحکام سطح بتن را افزایش میدهند و از ایجاد ترک خوردگی های سطحی ناشی از تنش های درونی بتن، تولید و خروج گازها از داخل بتن و انقباض سطحی حاصل از تبخیر آب جلوگیری خواهند کرد. همچنین فروپاشی تدریجی بتن از طریق برخورد آب باران نیز صورت گرفته که این تخریب به دو شکل شیمیایی (خوردگی) و مکانیکی (سایش) انجام می شود. پوشش های پلیمری بر پایه مواد پلی استر (UP)، وینیل استر (VE) و پلی اورتان (PU) تولید می شوند. البته این مواد پلیمری بتن با افزودنی هایی چون پلی اوره و اپوکسی (epoxy) نیز به مقاومت بالاتری دست می یابند که با توجه به نوع ساختار بتن و محل کاربرد آن، میزان مقاومت و پایداری سطح بتن تغییر پیدا می کند.

پوشش های پلیمری بتن پوشش های پلیمری بتن, انواع پوشش عایق کاری سطوح بتنی

پوشش های پلیمری به عنوان یک عامل استقامتی در برابر این پدیده های مخرب مقاومت خواهند کرد. هر یک از پوشش های پلیمری به صورت لاینینگ (لایه دادن) و اسپری تولید شده و سطح بتن را می پوشانند. یکی از پوشش دهنده های آب بندی و عایق نمودن، استفاده از طیف گسترده ای پلیمر های است. پلیمر ها با داشتن خاصیت آب بندی و آب گریز نمودن سطوح می توانید یک پوشش قابل اطمینان برای انواع متریال ها باشد که در معرض رطوبت هستند. پوشش های پلیمری برای انواع مختلف مواد مصرفی طبقه بندی می شود. به طور کلی پوشش پلیمری یک نوع پوشش با رنگ است که از پلیمر تشکیل شده است که انسجام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و آسیب دیدگی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.