سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع روش آب بندی چاله آسانسور با عایق های رطوبتی پیش ساخته

نظر

انواع روش آب بندی چاله آسانسور با عایق های رطوبتی پیش ساخته : یکی از نکات بسیار مهم در هنگام نصب و راه اندازی آسانسور، آب بندی چاله آسانسور می باشد که باید به آن توجه ویژه ای شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر شرکت‌های مختلفی خدمات ویژه در مورد آب بندی چاله آسانسور ارائه می دهند، با این وجود افرادی که قرار است از این خدمات استفاده کنند ابتدا بهتر است در مورد روشهای اجرای آب بندی چاله آسانسور اطلاعات کافی داشته باشند.

انواع روش آب بندی چاله آسانسور با عایق های رطوبتی پیش ساخته

به طور کلی می توان گفت برای آب بندی چاله آسانسور و روش عایق کاری آن یک روش معمول و مشخص وجود ندارد بلکه به طور کلی این عایق کاری بنا به سرعت نشت آب، میزان نشت، موقعیت قرارگیری چاله آسانسور، شرایط جغرافیایی و محل استقرار چاله و دیگر موارد مشخص شده و برای هر کدام از موارد گفته شده روش مختلفی جهت عایق بندی آسانسور انتخاب می شود.

روش‌ های آب ‌بندی چاله آسانسور :

  • ایزوگام و قیر و گونی کردن چاله آسانسور: این روش، روش سنتی و قدیمی برای آب‌بند کردن انواع سطوح و از جمله چاله آسانسور می‌باشد. از جمله ویژگی‌های ایزوگام می‌توان به عدم پوسیدگی و شکنندگی، قابلیت انعطاف و مقاومت گرمایی و سرمایی اشاره کرد. با وجود اجرای راحت و بدون نیاز به تخصص ایزوگام، معایب جدی برای آّب‌بند کردن چاله آسانسور در این روش وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آلودگی زیست محیطی.
  • در صورت بروز نشتی کل لایه قبلی باید برداشته شود و عملیات ترمیم صورت گیرد.
  • کم بودن طول عمر مفید.
  • خوب نچسبیدن این نوع عایق‌ها به سطح زیرین.
  • حرکت آب و رطوبت در زیر کار.
  • نوسانات دمایی باعث ترک‌خوردگی لایه قیر و گونی و ایزوگام می‌شود.
  • بلند شدن و تبله کردن از سطح کار بعد از مدت زمان.

عایق های رطوبتی چاله آسانسور عایق های رطوبتی چاله آسانسور, بهترین روش آب بندی

  • مواد نفوذگر: این محصول پایه سیمانی بوده و با داشتن میکرو ذرات فعال توانایی نفوذ در بتن را در مجاورت رطوبت دارد؛ به طوری که با آهک و سیمانهای ترکیب نشده واکنش داده و تشکیل کریستال می دهد. پس از ایجاد شبکه‌ای متراکم درون خلل و فرج بتن و روزنه‌های آب بسته شده و سازه از درون آب‌ بند می گردد. 

از جمله ویژگی ‌های مهم این روش آن است که تقریبا اکثر چاله‌های آسانسور را می‌توان با این مواد و استفاده توام از مواد آنی گیر آب‌ بندی نمود. ضمن آنکه ترک های با ضخامت تا یک میلیمتر با این روش قابل آب بندی خواهند بود. ضعف عمده این مواد آن است که اگر کوچکترین آلودگی در سطح وجود داشته باشد و یا بتن چاله آسانسور خیلی قدیمی باشد و یا قبلا از مواد آب بندی در سطح دیواره های چاله آسانسور که از خانواده نفوذ گر نیستند استفاده شده باشد، عملکرد این مواد در آب‌بندی بسیار کاهش می یابد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.