سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای عایق کاری حرارتی سازه با فوم پاششی پلی یورتان

نظر

اجرای عایق کاری حرارتی سازه با فوم پاششی پلی یورتان : مواد پلی یورتان مشتقاتی از نفت هستند. این ماده شیمیایی که نقش مهمی در ایجاد فومینگ و ساخت بسیاری از وسایل پیرامونی مان کاربرد دارد، از دو جزء لیکوئیدی  A ، B تشکیل می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان از انواع عایق های حرارتی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی استفاده می شود. روز به روز منابع انرژی مورد مصرف بی رویه قرار می گیرند و رو به اتمام می باشند، منابعی که پروسه تولید آنها سالیان سال به طول می انجامد.  عایق های حرارتی نقش موثری در کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن در ساختمان ایفا می کنند. بیشترین میزان اتلاف انرژی در ساختمان از طریق دیوارها و سقف صورت می گیرد، از این رو استفاده از عایق های مناسب در این قسمت تا حد زیادی از هدررفت انرژی حرارتی جلوگیری می کند.

اجرای عایق کاری حرارتی سازه با فوم پاششی پلی یورتان

این عایق ها نه تنها در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری استفاده می شوند بلکه در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، گاز، مخازن صنعتی، سقف های فلزی و خطوط لوله کشی نیز کاربرد دارند. فوم پلی یورتان یک نوع عایق حرارتی است که در حال حاضر به عایقی پر مصرف در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. این ماده شیمیایی از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند تشکیل می شود. این دو ماده وقتی با هم ترکیب می شوند، در اثر واکنش شیمیایی به صورت فوم در آمده و با گذشت چند دقیقه به جامد تبدیل می شود. فوم پلی یورتان یک عایق دائمی است که دچار تغییر شکل و آسیب نمی شود و همچنان با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند. فوم عایق پلی یورتان یک فوم سرد است که از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا برخوردار می باشد. فوم تزریقی پلی یورتان به منظور عایق نمودن سطوح گسترده و یا فضاهای غیر قابل دسترس کاربرد دارد.

عایق کاری حرارتی با پلی یورتان عایق کاری حرارتی با پلی یورتان, فوم پاششی پلی یورتان

ویژگی های عایق پلی یورتان :

  • دارای ضریب انتقال حرارت پایین.
  • مقاوم در برابر فرسایش و خوردگی.
  • مقاوم در برابر رطوبت ، اسید و حلال ها.
  • ضد باکتری و جانوران موذی.
  • وزن کم عایق پلی یورتان.
  • مقاوم در برابر تغییرات ناگهانی دما.
  • قابلیت تغییر دانسیته (از 30 الی 1000 کیلوگرم بر متر مکعب).

پلی یورتان پاششی متشکل از دو نوع مایع است که در تفنگ مخلوط سازی دستگاه مربوطه، تحت فشار و حرارت با هم ادغام شده است و حجم آن پس از چند ثانیه سریعا به میزان 20 تا 30 برابر افزایش می یابد و به شکل فوم فشرده، منسجم و یکپارچه به ضخامت دلخواه (وابسته به میزان ماده پلی یورتان پاشیده شده) در می آید. از این نوع عایق ها می توان در سیستم های عایق کاری صوت و دما به منظور تشکیل یک سطح بدون درز و یکپارچه استفاده نمود. پلی یورتان پاششی به دو نوع سلول باز و سلول بسته طبقه بندی می شود که نوع سلول باز آن دانسیته کمتری داشته و به دلیل حفره های هوا، امواج صوتی را به خوبی جذب می کند از این رو عایق بسیار مناسبی می باشد. در مقابل، نوع سلول بسته آن که دارای دانسیته بیشتری است عایق بسیار خوب حرارتی می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.