سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی نقش فیلر در آسفالت سرد و رفتار آن در مخلوط آسفالت

نظر

معرفی نقش فیلر در آسفالت سرد و رفتار آن در مخلوط آسفالت : ذراتی که ابعاد آنها کمتراز ضخامت لایه قیر اطراف سنگدانه ها ست . بدون تماس با اسکلت دانه بندی ، درون قیر می نشیند و ماده چسبنده بنام ملات آسفالتی با سختی و غلظتی بیشتر از قیر بوجود می آورند. ذراتی که ابعاد آنها بزرگتر از ضخامت غشاء قیری است ، در اسکلت دانه بندی مصالح شرکت می کنند و باعث بهبود تماس جانبی سنگدانه ها و قفل و بست بهتر آنها در یکدیگر می شود. فیلر به عنوان ریزدانه ترین بخش مصالح سنگی مورد استفاده در تهیه مخلوطهای بتن آسفالتی، تاثیر بسزایی در خصوصیات مخلوط ها دارد. فیلر در آسفالت به منظور پر کردن فضاهای خالی، افزایش دوام و کاهش نفوذپذیری مخلوط و در نتیجه افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب به کار می رود.

معرفی نقش فیلر در آسفالت سرد و رفتار آن در مخلوط آسفالت

علی رغم اینکه فیلر بخش بسیار کوچکی از مصالح سنگی را تشکیل می دهد، اما تغییر نوع فیلر مصرفی و تغییرات جزیی در مقدار فیلر می تواند در خصوصیات مخلوطهای آسفالتی بسیار تاثیرگذار باشد. در این تحقیق یک نوع مخلوط با دانه بندی پیوسته، یک نوع قیر خالص 70-60 و چهار نوع مختلف فیلر مورد استفاده قرار گرفت ومخلوطهای با درصدهای متفاوت فیلر تهیه گردید. فیلرها شامل سیمان، آهک، پودر سنگ و پودر جمع شده در سیلوی گرم کارخانه آسفالت می باشند. نتایج آزمایش مارشال روی نمونه های حاوی این فیلرها نشان دادکه مصالح سیلوهای گرم عملکرد بهتری در میان فیلرهای مورد بررسی داشته است. در خصوص درصد فیلر مشخص گردید که درصد سیمان مصرفی به دلیل دانه بندی ریزتر نسبت به سایر فیلرها بایستی بین 5/5% تا 6/5% وزن مصالح خشک باشد. درصد پودر سنگ مصرفی نیز بایستی بین 4/5 تا 5/5 درصد باشد.

 نقش فیلر :

– افزایش عمر روسازی آسفالت

– ازدیاد مقاومت در برابر تاثیر آب

– افزایش قدرت باربری آسفالت

– کاهش تغییر شکل نسبی آسفالت

– افزایش مقاومت در برابر ضربه های وارد شده

– افزایش مقاومت برشی و فشاری و کاهش شکنندگی مخلوط آسفالتی

نقش فیلر در آسفالت سرد نقش فیلر در آسفالت سرد, انواع آسفالت سرد وگرم

مصرف بیش از حد فیلر :

– کاهش تخلخل در آسفالت.

– کاهش تراکم پذیری سطح زیرین.

– کاهش استقامت مخلوط نهایی به دلیل کاسه شدن از اصطکاک داخلی مصالح سنگی.

 رفتار فیلر در مخلوط های آسفالتی :

ذراتی که ابعاد آنها کمتراز ضخامت لایه قیر اطراف سنگدانه ها است . بدون تماس با اسکلت دانه بندی ، درون قیر می نشیند و ماده چسبنده بنام ملات آسفالتی با سختی و غلظتی بیشتر از قیر بوجود می آورند. ذراتی که ابعاد آنها بزرگتر از ضخامت غشاء قیری است ، در اسکلت دانه بندی مصالح شرکت می کنند و باعث بهبود تماس جانبی سنگدانه ها و قفل و بست بهتر آنها در یکدیگر می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.