سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی پشم سنگ در عایق کاری حرارتی سقف ساختمان

نظر

کارایی پشم سنگ در عایق کاری حرارتی سقف ساختمان : پشم سنگ یک عایق صوتی حرارتی با الیاف معدنی میباشد. ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که  از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای تولید پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می کنند و با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند. 97% کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد، 3%  باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد. 

کارایی پشم سنگ در عایق کاری حرارتی سقف ساختمان

پشم سنگ از انواع مختلفی ساخته شده که هرکدام در جایی و به نوعی در صنعت بکار برده می شود. یکی از کاربرد های مهم این ماده عایق فوق العاده مقاوم در ساخت ساندویچ پانل ها می باشد و پس از قرار گرفتن در لایه داخلی ساندویچ پانل آن را تبدیل به یک ساندویچ پانل دیواری یا سقفی مقاوم و عایق می کند.

مزایای عایق پشم سنگ :

  • پشم سنگ متریالی نارسانا است و هدایت الکتریکی آن صفر می باشد.
  • عایق پشم سنگ را می توان به راحتی در ابعاد مختلف برش داده و مورد استفاده قرار داد.
  • این عایق ضد آلرژی است و هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد.
  • پشم سنگ یک عایق حرارتی و صوتی بسیار با کیفیت است.
  • پشم سنگ مانع از رشد باکتری، حشرات و قارچ می شود.
  • وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.
  • پشم سنگ ضد حریق است و در هنگام آتش سوزی از انتقال آتش از قسمتی به قسمت دیگر جلوگیری می نماید.
  • در تولید پشم سنگ مواد شیمیایی به کار نمی رود و همین امر آن را به ماده ای که دوستدار طبیعت است تبدیل نموده که هیچ نوع ضرری برای محیط زیست ندارد.
  • دوام و طول عمر این عایق بالا بوده و مواد شیمیایی تاثیری بر آن نمی گذارد.

پشم سنگ عایق حرارتی پشم سنگ عایق حرارتی, انواع عایق های حرارتی نسوز

پشم سنگ یکی از بهترین عایق های حرارتی و صوتی بوده که در حال حاضر در سراسر دنیا برای عایق کاری از آن استفاده می شود. پشم سنگ بدلیل دارای بودن مقاومت بالا و ضریب حرارتی بالا 750 درجه عایق مناسب خوبی بشمار می رود. عایق پشم سنگ خود از سنگ بازالت تشکیل شده است و به آن الیاف معدنی نیز گفته می شود. پشم سنگ نمی سوزد و تحمل حرارت بالایی در برابر آتش دارد. یکی از مهمترین ویژگی های عایق پشم سنگ، مقاومت استثنایی آن در برابر آتش است، در نتیجه به عنوان نوعی محافظ در مقابل احتراق شناخته می شود. سازه های فلزی در هنگام بروز حریق به علت حرارت زیاد، مقاومت مکانیکی خود را از دست می دهند و تغییر شکل داده که این فعل و انفعال باعث فروریختن کامل سازه می شود. با عایق کاری ستون های سازه به وسیله عایق پشم سنگ، در صورت آتش سوزی و تداوم آن، سازه تا ساعت ها می تواند در برابر حریق مقاومت نماید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.