سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا کاربرد آسفالت های حفاظتی امولسیون قیری جاده ها

نظر

مزایا کاربرد آسفالت های حفاظتی امولسیون قیری جاده ها : رویه آسفالتی راه ها در اثر مرور زمان و اثرات جوی مانند یخ زدگی، تابش نور خورشید، گرما و نمک پاشی و برف روبی و همچنین اثرات بار سنگین وسایل نقلیه و سایش چرخ ها خصوصاً در زمان استفاده از زنجیر چرخ و تیغه های برفروب در طول دوران بهره برداری دچار فرسایش، کچلی، پریدن دانه ها، شن زدگی و سولفاته شدن میگردند و چنانچه تعمیر و اجرای روکش در زمان خود انجام نشود این خرابی ها گسترش یافته و دچار تخریب کلی راه شده و حتی لایه های زیرین را نیز تخریب می کنند.

مزایا کاربرد آسفالت های حفاظتی امولسیون قیری جاده ها

برای جلوگیری از تشدید فرسودگی و به عقب انداختن زمان اجرای روکش و حفظ وضع موجود و پر کردن ترک های آسفالت استفاده از پوشش های حفاظتی آسفالت توصیه می شود. این پوشش ها ضمن فراهم آوردن سطحی مناسب برای رویه راه موجب آب بند شدن آسفالت شده و از تخریب آسفالت و لایه های زیرین آن جلوگیری بعمل می آورد و به عنوان یک شیوه نگهداری ارزان قیمت توصیه می شود که موجب می گردد سطح سرویس دهی راه حفظ شده و  بهره برداری ایمن از راه را فراهم آورد. امولسیون های قیری تقریبا برای کلیه مواردی که قیرهای محلول استفاده می شوند، کاربرد دارند. علاوه بر این، دامنه مصرف آنها گسترده تر از قیرهای محلول است، بطوریکه موارد خاصی هم وجود دارد که استفاده از قیرهای محلول امکان پذیر نیست. البته این بدان معنی نیست که امولسیون های قیری را می توان بدون بررسی و به طور اتفاقی بکار برد، بلکه کاربرد مفید، موثر و قابل قبول آنها مستلزم انتخاب امولسیون های قیری متناسب با شرایط اجرای کار می باشد در انتخاب امولسیون قیری ابتدا باید نوع عملیات اجرایی را که از این امولسیون قیری مصرف می شود، مورد توجه قرار داد بعنوان مثال لازم است مشخص گردد امولسیون قیری در کدام یک از موارد مانند آسفالت سطحی، آسفالت سرد مخلوط در محل، آسفالت سرد کارخانه ای، اندود سطحی، اندود نفوذی و یا کارهای تعمیراتی استفاده خواهد شد. بعد از تعیین نوع عملیات اجرایی سایر متغیرهای پروژه باید مورد بررسی قرار گیرد.
قیر امولسیون آسفالت قیر امولسیون آسفالت, اسفالت قیری راه ها
این محصول یک مخلوط دو فازی از دو مایع مخلوط نشدنی میباشد که فاز داخلی به صورت ذرات ریز در داخل فاز خارجی پراکنده می باشد. قط ذرات در امولسیون بین 5-1/0 میکرون می باشد. لذا قطر ذرات از حالت های محلول حقیقی و کلوئیدی بزرگتر می باشد. بدون استفاده از موادی به نام امولسیفایر، این تعلیق با ثبات نبوده و دو مایع مخلوط نشدنی (به عنوان مثال: آب و روغن) به سرعت از یکدیگر جدا شده و دو فاز متمایز را تشکیل خواهند داد. علت این مسئله آن است که به خاطر افزایش سطح تماس دو فاز و در نتیجه افزایش انرژی بین سطحی، سیستم حالت ناپایدار داشته و یا جدایی دو فاز سیستم به حالت با ثبات می رسد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.