سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملیات عایق کاری پوشش بتن سقف ساختمان ها در کرج

نظر

عملیات عایق کاری پوشش بتن سقف ساختمان ها در کرج : کمترین فاصله? بین سطح میلگرد های جا سازی شده در بتن تا سطح بیرونی بتن، پوشش بتن نامیده می ‌شود. پوشش بتنی میلگرد ها عبارتست از حداقل فاصله رویه میلگرد اعم از طولی و عرضی تا نزدیک ‌ترین سطح بتن. یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده انواع ساختمانها، سقف های بتنی هستند که نقش اساسی آنها انتقال نیروهای قائم و افقی ناشی از وزن مرده سقف، سربار ها و نیروهای باد و زلزله به تیرها و ستون ها و دیوارهای باربر است.

عملیات عایق کاری پوشش بتن سقف ساختمان ها در کرج

هدف از تعیین کاور بتن در سازه­ های بتنی به این دلیل است که به منظور جلو­گیری از نفوذ رطوبت و یون های مهاجم به میلگردها و همچنین محافظت میلگردها در مقابل آتش سوزی باید لایه­ هایی از بتن به عنوان محافظ روی میلگردها وجود داشته باشد که به آن کاور بتن می­ گویند. کاور یا پوشش بتن به عواملی از قبیل قطر آرماتورهای به کار رفته، اندازه سنگدانه­ های مصرفی بتن، شرایط محیطی بتن (از قبیل رطوبت، تعریق، تر و خشک شدن متناوب، یخ زدگی، تماس با خاک مهاجم و غیر مهاجم، مواد خورنده، فرسایش شدید، عبور وسایل نقلیه و ضربه) بستگی دارد. جهت رسیدن به پوشش بتنی مناسب و رعایت فاصله مناسب بین آرماتورها از قطعاتی به نام فاصله نگهدار یا اسپیسر استفاده می کنند و همچنین برای محاسبه و تعیین کاور بتن از دستگاه ­های الکترومغناطیس اسکن آرماتور بهره می ­برند.  تعیین کاور بتن شامل آزمایش­ های غیر مخرب بتن است که جهت ترمیم و مقاوم سازی سازه­ های بتنی مورد استفاده قرار می­ گیرد.

دلایل ایجاد پوشش در بتن عبارتند از :

  • محافظت از میل‌گردها در برابر خوردگی ناشی از شرایط محیطی؛
  • محافظت از میل‌گردها در برابر آتش‌سوزی؛
  • ایجاد شرایط مناسب برای جای‌گذاری آرماتورها در درون بتن و جلوگیری از لغزش میل‌گردها در محیط بتن.

نظر به اهمیت این پوشش در حفظ و نگهداری میلگردها و نهایتاً عمر مفید سازه بتنی، پیمانکار باید نهایت دقت را در نصب میلگرد و نیز ریختن و متراکم نمودن بتن به عمل آورد تا باعث جابه‌جایی و تغییر محل آرماتورها نگردد.

پوشش بتنی سقف پوشش بتنی سقف, کاور پوششی سطوح بتنی

کاور بتن نوعی پوشش است که از آن به منظور پوشش دادن اطراف میلگردها بهره برده می شود. کاور بتن به دلایل مختلفی ایجاد می شود که مهم ترین نقش آن محافظتی بوده که از میلگردها در برابر خوردگی و آتش سوزی محافظت می کند. تعیین کاور بتن یک آزمایش به حساب می آید که از آن به منظور مقاوم سازی سازه های بتنی بهره گرفته می شود. برای به انجام رساندن این کار به یک اسکنر نیاز است. دلیل استفاده از اسکنر این بوده که بتوان قطر آرماتورها را فهمید و در نهایت پوشش بتنی را تعیین کرد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.