سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پخش انواع عایق های حرارتی چند لایه و عایق های مرکب

نظر

پخش انواع عایق های حرارتی چند لایه و عایق های مرکب : عایق های حرارتی مصالحی هستند که دارای مقاومت حرارتی بالا باشند به طوری که جریان حرارت را کاهش دهند. این مصالح اگر به درستی در پوسته خارجی ساختمان اجرا شوند، می توانند صرفه جویی انرژی قابل ملاحظه ای را در طول عمر مفید ساختمان تضمین کنند.

پخش انواع عایق های حرارتی چند لایه و عایق های مرکب

یک عایق حرارتی متشکل MLI عایق های حرارتی چند لایه یا از لایه های چندگانه ورق های فلزی می باشد. به طور عمده قصد بر این است که اتلافات ناشی از تشعشع حرارتی توسط این لایه ها به حداقل برسد. در حالت معمول آن، این عایق ها در مقابل اتلافات حرارتی به روش های دیگری غیر از تشعشع مانند رسانش یا همرفتی، ایزوله نیست. هدایت حرارتی تنها در نقاط تماس بین لایه ها مقدور می شود یا اینکه این لایه ها را توسط یک پارچه نازک توری شکل یا پارچه آستری، که در شکل بالا نمایش داده شده است، جدا می کنند. لایه های بیرونی می بایستی محکم تر از لایه های درونی باشند، و معمولا از پلاستیک محکم تر و ضخیم تری که با یک ماده آستری مانند فایبر گلاس چند لایه در ساختمان فضاپیماها مسلح شده است، ساخته می شوند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

 عایق های حرارتی چند لایهعایق های حرارتی چند لایه, بهترین عایق مرکب حرارتی

عایق های حرارتی چند لایه و عایق های مرکب :

عایق چند لایه : ترکیبی از دو یا چند لایه از یک ماده عایق است که ضخامت لایه های منفرد آن ممکن است با هم متفاوت باشد.

عایق مرکب : ترکیبی از لایه هایی که حداقل از دو ماده عایق مختلف باشند. در برخی موارد استفاده از ساختار مرکب و چند لایه در عایق ها بسیار موثر تر از کاربرد یک لایه عایق با همان ضخامت است. یکی از کاربردهای مناسب این روش در محل هایی است که نیاز به کاهش ضخامت عایق کاری باشد.

عایق های حرارتی : عایق با لایه هوا

در بعضی موارد برای کاستن تلفات حرارتی، لایه هوا را در جدار قرار می‌دهند که این لایه ممکن است در دو سطح و یا یک سطح از ورق آلومینیوم پوشیده شده و یا بدون ورق آلومینیوم، مستقیماً بین دو سطح دیوار قرار گیرد. برای جلوگیری از عمل جابجایی هوا و انتقال حرارت از طریق جابجایی باید هوا کاملاً ساکن باشد. برای این منظور داخل فضای خالی موانعی نصب می‌نمایند و یا از آجرهای توخالی استفاده می کنند.

عایق های حرارتی : عایق حرارتی خلاء

می ‌دانیم که در خلاء مولکول‌های هوا وجود ندارند که عامل انتقال حرارت گردند، لذا از این خاصیت برای عایق ‌های حرارتی استفاده می ‌نمایند فاصله های خلاء مکانیزم انتقال حرارت جابجایی و هدایت را کاهش می دهد. معمولاً این نوع روش عایق کاری در پنجره ‌ها و شیشه‌ ها استفاده می‌ گردد تا ضمن اینکه از رسیدن نور جلوگیری نگردد، باعث کاهش تلفات گرمایی شود. مانند شیشه‌ های دوبل پیش ‌ساخته.